خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مسیر دسترسی قلعه ضحاک هشترود، سنگ‌فرش شد

ایسنا | استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 12:54
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اتمام سنگ‌فرش مسیر دسترسی قلعه ضحاک هشترود خبر داد.
گردشگران،قلعه،ضحاك،گردشگري،تاريخي،استان،فرهنگي

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اتمام سنگ‌فرش مسیر دسترسی قلعه ضحاک هشترود خبر داد.
احمد حمزه‌زاده با تاکید به اینکه این اداره کل در راستای تکمیل و تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان برای ایام پسا کرونا اقدامات عملیاتی ویژه‌ای را در سطح استان در حال پیگیری و انجام است، ادامه داد: در ایام پسا کرونا با سفرهای فشرده گردشگران مواجه خواهیم بود، برای تسهیل سفر گردشگران نیازمند برنامه ریزی‌های مدونی هستیم.
وی افزود: گرایشات و سلایق سفر گردشگران در ایام کرونا تغییر یافته و سفر به محیط‌های طبیعی مانند شهرستان هشترود که از ظرفیت گردشگری فرهنگی و طبیعی نیز برخورد است، گسترش خواهد یافت.
حمزه‌زاده با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان هشترود قلعه تاریخی ضحاک است، گفت: قلعه تاریخی ضحاک به عنوان یکی از قلعه‌های تاریخی استان همواره مورد توجه گردشگران بوده، چراکه طبق مطالعات باستان شناسی و باستان سنجی، آثار آن متعلق به هزاره چهارم قبل از میلاد تا اواخر دوره ساسانی است.
به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، وی گفت: در راستای تسهیل حضور گردشگران در این منطقه تاریخی و بازدید از قلعه ارزشمند ضحاک، عملیات ساماندهی مسیر دسترسی به این قلعه که از سال گذشته آغاز شده بود، با تلاش دفتر فنی معاونت میراث فرهنگی به‌صورت کامل اجرا و به اتمام رسیده است.
انتهای پیام