خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۱۱ پایگاه امداد و نجات استان زنجان در حالت آماده‌باش

ایسنا | استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 12:54
سرپرست جمعیت هلال‌احمر زنجان گفت: جمعیت هلال‌احمر زنجان ۱۱ پایگاه امداد و نجات در آزادراه‌ها و سایر جاده‌های ارتباطی استان زنجان دارد که در هر پایگاهی پنج نیروی امدادگر فعال است.
زنجان،استان،جمعيت،امداد،نجات،انبارهاي،امدادي،عملياتي،حوادث

ایسنا/زنجان سرپرست جمعیت هلال‌احمر زنجان گفت: جمعیت هلال‌احمر زنجان ۱۱ پایگاه امداد و نجات در آزادراه‌ها و سایر جاده‌های ارتباطی استان زنجان دارد که در هر پایگاهی پنج نیروی امدادگر فعال است.
علی طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در خصوص بارش قابل ملاحظه برف و باران و یا احتمال کولاک، امدادگران هلال‌احمر در حالت آماده‌باش برای پاسخ‌گویی به هر گونه حوادث غیرمترقبه به صورت ۲۴ ساعته قرار دارند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر جمعیت هلال‌احمر ۱۱ پایگاه امداد و نجات در آزادراه‌ها و سایر جاده‌های ارتباطی استان زنجان دارد که در هر پایگاهی پنج نیروی امدادگر فعال است.
سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با یادآوری اینکه علاوه بر این هفت پایگاه پشتیبان هلال‌احمر در مراکز شهرستان‌های استان نیز آماده پاسخ‌گویی به حوادث طبیعی و غیرطبیعی هستند، اضافه کرد: امدادگران هلال‌احمر این استان در پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری، کوهستان و تیم واکنش سریع از آموزش‌های ویژه طرح «پنج‌شنبه‌های آموزشی» بهره‌مند می‌شوند.
این مسئول اظهار کرد: توان‌افزایی پنج‌شنبه‌های آموزشی ویژه تیم‌های عملیاتی پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری، کوهستان و تیم واکنش سریع هر هفته به منظور ارتقای توان علمی و مهارتی نجات‌گران در پاسخ‌گویی سریع به سوانح انجام می‌شود.
وی با بیان این مطلب که آموزش عملی و مهارتی امدادگران و نجات‌گران پایگاه‌های امداد و نجات و بازآموزی به منظور مسئولیت‌های اعضای تیم‌های عملیاتی را از اهداف طرح پنج‌شنبه‌های آموزشی برشمرد و گفت: با اجرای این طرح در تلاش برای بالا بردن سطح مهارت فردی و تیمی تیم‌های عملیاتی و تقویت نقاط قوت و رفع ضعف تیم‌های عملیاتی هستیم.
طاهری به تقویت انبارهای امدادی هلال‌احمر اشاره کرد و متذکر شد: در راستای تقویت انبارهای امدادی کشور و به تبع آن استان‌ها، به منظور حفظ آمادگی و پاسخ‌گویی به موقع و مناسب به آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث و سوانح انبارهای جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز به لحاظ مواد غذایی تقویت شد.
وی یادآور شد: در حال حاضر جمعیت هلال‌احمر استان زنجان هفت انبار امدادی در سطح استان زنجان دارد که بسته‌های غذایی توزیع شده در انبارهای امدادی یک ماهه و ۷۲ ساعته است.
سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان زنجان تاکید کرد: هم‌وطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه‌روز می توانند تماس برقرار کنند.
انتهای پیام