خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تامین ۳۲۰۰ واکسن آنفلوآنزا برای کودکان پرخطر در مازندران

ایسنا | استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 12:54
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تامین ۳۲۰۰ واکسن آنفلوآنزا برای کودکان پرخطر زیر ۵ سال در مازندران خبر داد.
واكسن،آنفلوآنزا،كودكان،مازندران،پرخطر،دارو،شيران،داروخانه

ایسنا/مازندران معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تامین ۳۲۰۰ واکسن آنفلوآنزا برای کودکان پرخطر زیر ۵ سال در مازندران خبر داد.
محمد رضا شیران در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه تامین ۳۲۰۰ عدد واکسن آنفلوآنزا برای کودکان زیر ۵ سال پرخطر در مازندران و توزیع آن در داروخانه های دولتی هلال احمر و ۱۳ آبان صورت گرفته است، اظهار کرد: ۱۲۰۰ واکسن به هلال احمر و ۱۲۰۰ واکسن دیگر به داروخانه ۱۳ آبان تحویل شد و باقیمانده در شبکه بهداشت و درمان ۲۰ شهرستان توزیع می شود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۱.۵‌ میلیون دوز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور شد، خاطرنشان کرد: تامین این میزان واکسن کافی نبوده و به همین دلیل در درجه اول کودکان و بیماران زمینه ای در دستور کار دریافت واکسن آنفلوآنزا قرار گرفتند.
شیران با اشاره به نرخ قیمت واکسن آنفلوآنزا، گفت: نرخ قیمت واکسن آنفولانزا نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده و متقاضیان باید در مرحله اول درخواست خود را در سامانه "تیتک" که سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت دارو است، ثبت کنند.
وی در پاسخ به اینکه‌ آیا سالمندان و گروه‌های دیگر مردم عادی نیز می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند، اظهار کرد: باید ببینیم‌ چقدر استقبال دریافت واکسن آنفلوآنزا در گروه‌ کودکان زیر ۵ سال پر خطر صورت‌ می‌گیرد، اگر استقبال در گروه کودکان کم بود، ضمن مکاتبه با وزارتخانه، سهمیه کودکان پرخطر زیر ۵ سال را به وزاتخانه برای سالخوردگان تغییر داده می‌دهیم.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ادامه داد: در شروع پیک امسال خوشبختانه شیوع آنفلوآنزا کم بوده و این مهم باید تداوم یابد.
شیران گفت: خانواده‌های دارای کودکان زیر ۵ سال پرخطر که دارای بیماری خاص و زمینه ای از جمله بیماری های قلبی و ریوی، دیالیزی، پیوندی، تالاسمی، آسم و ...
می توانند به داروخانه های هلال احمر و ۱۳ آبان مراجعه کرده و با ارائه مدارک هویتی و نسخه پزشک متخصص واکسن را دریافت کنند.
انتهای پیام