خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۱۷ آذر به عنوان روز فرهنگی هشتگرد انتخاب شد

ایسنا | استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 12:54
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی هشتگرد و دبیر نخستین هفته فرهنگی هشتگرد گفت: یونسکو در پروژه ثبت جهانی کاروانسراهای جاده ابریشم، نگاه ویژه‌ای به این کاروانسرای ینگی‌امام دارد و این یکی  از دلایل انتخاب ۱۷ آذر، سالروز ثبت این کاروانسرا به عنوان روز فرهنگی هشتگرد است.
هشتگرد،فرهنگي،شهر،عنوان،كاروانسراي،ابريشم،جاده،هفته،شوراي،رو ...

ایسنا/البرز رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی هشتگرد و دبیر نخستین هفته فرهنگی هشتگرد گفت: یونسکو در پروژه ثبت جهانی کاروانسراهای جاده ابریشم، نگاه ویژه‌ای به این کاروانسرای ینگی‌امام دارد و این یکی از دلایل انتخاب ۱۷ آذر، سالروز ثبت این کاروانسرا به عنوان روز فرهنگی هشتگرد است.
حسین جوادان در گفت و گو با ایسنا گفت: در پی نشست مشترک مدیریت شهری هشتگرد با استاد دکتر حکمت‌اله ملاصالحی (باستان شناس و استاد دانشگاه تهران و عضو هیات امنای بنیاد ایران شناسی)، روز ۱۷ آذر که سالروز ثبت کاروانسرای صفوی ینگی‌امام در فهرست آثار ملی است، به‌عنوان روز فرهنگی هشتگرد انتخاب شد و با حمایت و درایت ویژه حاج‌آقا مختاری امام جمعه محترم شهرستان ساوجبلاغ، این مناسبت در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیز به تصویب رسید.
جوادان افزود: کاروانسرای صفوی ینگی‌امام به عنوان نگین جاده ابریشم، در مجاورت با امامزادگان والامقام و گلزار شهدای شهر هشتگرد و تپه باستانی ینگی‌امام و در مسیر کاروان‌های عبوری جاده ابریشم قرار گرفته و یونسکو نیز در پروژه ثبت جهانی کاروانسراهای جاده ابریشم، نگاه ویژه‌ای به این کاروانسرای تاریخی دارد و همه این‌ها از دلایل انتخاب ۱۷ آذر به عنوان روز فرهنگی هشتگرد بوده است.
وی افزود: امروزه اهمیت فرهنگ به عنوان یک اصل زیربنایی و تاثیر آن در سرنوشت جوامع بر کسی پوشده نیست و رهبر فرزانه انقلاب نیز بارها در رهنمودهای خود بر اهمیت مساله فرهنگ تاکید کرده‌اند.
دبیر نخستین هفته فرهنگی هشتگرد در ادامه گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر هشتگرد نگاه ویژه‌ای به مقوله فرهنگ و هنر دارند و در سال ۹۸ نیز نخستین جشنواره فرهنگی هنری شهر هشتگرد با شکوه خاصی در سطح ملی برگزار گردید و همچنین کتاب «تاریخ هشتگرد« نیز با پیشنهاد و تصویب مدیریت شهری، توسط آقای دکتر حسین عسکری از نویسندگان و البرزپژوهان برجسته در دست تالیف است.
جوادان گفت: امسال در هفته منتهی به ۱۷ آذر، نخستین هفته فرهنگی هشتگرد را در پیش خواهیم داشت و از مدت‌ها قبل برنامه‌های گسترده و گوناگونی برای این هفته پیش‌بینی گردیده است اما به دلیل شرایط خاص کشور از لحاظ شیوع ویروس کرونا، عمده برنامه‌ها در امسال در قالب تولید محتوای رسانه‌ای و مجازی خواهد بود و امیدواریم این رویداد مهم در سال‌های آتی با شکوه و رونق بیشتری استمرار یابد و زمینه‌ای برای نشاط و بالندگی شهر و تبادلات فرهنگی با سایر شهرها و مناطق کشور و حتی جهان باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر هشتگرد در پایان با تشکر از امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر هشتگرد، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و یکایک کارکنان مدیریت شهری، گفت: هشتگرد به عنوان مرکز شهرستان تاریخی و فرهنگی ساوجبلاغ که سرزمین چشمه‌ها و ریشه‌هاست، نخستین شهر در استان البرز است که روز فرهنگی را به تقویم کاری خود افزوده و در این زمینه پیشگام است و تلاش کرده‌ایم در برنامه‌ریزی‌ها به جایگاه تاریخی این شهر و کاروانسرای آن در میانه ملک ری و قزوین و اهمیت آن به عنوان نگین جاده ابریشم و میزبانی از کاروان‌های عبوری در طول تاریخ و همجواری کاروانسرا با امامزادگان والامقام و گلزار شهدا توجه ویژه داشته باشیم.
انتهای پیام