خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ابراز امیدواری انگلیس برای انعقاد قرارداد تجاری پسابرگزیت

باشگاه خبرنگاران | بین‌الملل | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 12:54
وزیر دارایی انگلیس برای انعقاد یک قرار‌داد تجاری در دوره پسا‌برگزیت البته با حسن نیت از جانب دو طرف، ابراز امیدواری کرد.
اتحاديه،اروپا،تجاري،انگليس،توافق،دارايي،وزير

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس از امیدواری و اطمینان خاطر خود برای انعقاد قرارداد تجاری برگزیت با اتحادیه اروپا خبر داد.
وزیر دارایی انگلیس با تاکید براینکه در این قرار‌داد تجاری شکل معامله مشخص است، اعلام کرد: کار‌های زیادی در این زمینه در جریان است و من فکر می‌کنم با نگرش سازنده و حسن نیت از جانب دو طرف می‌توانیم به انجام آنها برسیم.
سوناک اضافه کرد: امیدوارم اتحادیه اروپا بداند که تیم‌های اقتصادی ما به سختی برای این توافق در تلاش هستند و آنچه که ما از اتحادیه اروپا می‌خواهیم همانند مواردی است که این اتحادیه قبلا با دیگر کشور‌ها برسر آن‌ها به توافق رسیده است .
انگلیس در ۳۱ ژانویه اتحادیه اروپا را ترک کرد، اما به عنوان بخشی از توافق‌نامه خروج، هر دو طرف برای مذاکره در مورد روابط تجاری آینده خود وارد یک دوره گذار ۱۱ ماهه شدند.
اگر هیچ توافق تجاری تا قبل از پایان سال انجام نشود قوانین سازمان تجارت جهانی از سال ۲۰۲۱ از جمله تعرفه‌های گمرکی و چک‌های مرزی برای کالا‌هایی که از کانال انگلیس عبور می‌کنند، اجرایی می‌شود.
انگیس پیشتر از اتحادیه اروپا خواسته بود تا با این کشور به مانند یک کشور مستقل رفتار کند و از این موضوع به عنوان اساس کار خود با آنها در معاملات پسا برگزیت یاد کرده بود.
انتهای پیام/