خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برنامه های کانون پرورش فکری به صورت برخط انجام می شود

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 12:53
رشت- مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان گفت: همزمان با تعطیلی روزهای کرونایی هشت فعالیت عمومی این نهاد به صورت برخط برای مخاطبان کودک و نوجوان اجرا می‌شود.
كانون،برخط،آشنايي،نقد،ضيايي،مجازي،مخاطبان،مربيان،گفتگو

اسفندیار ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرصت‌سازی کانون پرورش فکری، اظهار کرد: این نهاد فرهنگی در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا با ایجاد بسترهای مناسب برای اجرای همزمان فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری در فضای حقیقی و مجازی در ارتباط با اعضای خود دستاوردهای خوبی کسب کرده است.
وی با بیان اینکه این برنامه‌ریزی هدفمند در سایه تغییر ساختارهای کانون و افزایش گروه‌های سنی مخاطب شکل گرفته است، افزود: با گسترش دامنه فعالیت‌ها به خارج از مرزهای جغرافیایی کشور و فراهم‌سازی زمینه حضور علاقه‌مندان تمامی فارسی‌زبانان در کارگاه‌های برخط کانون شاهد استقبال از این برنامه‌ها هستیم.
مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان ادامه داد: امکان به‌گزینی کارگاه‌ها از سوی مخاطبان و تسهیل در امر ارائه آموزه‌های توسط مدرسان، زمینه تشویق علاقه‌مندان را فراهم کرده تا با شرکت در این کارگاه‌ها به رونق هرچه‌بیش‌تر این فعالیت‌ها کمک کنند.
وی اضافه کرد: برگزاری انجمن‌های تخصصی برخط، حضور مستمر و مؤثر مربیان و اعضا در شبکه‌های مجازی و تولید محتوای مناسب برای مخاطبان، از دیگر برنامه‌های این مجموعه برای مدیریت روزهای کرونایی بود.
ضیایی با بیان اینکه این حرکت هدف‌مند در این روزها نیز با تجهیز مراکز و برگزاری کارگاه‌های عمومی برخط توسط مربیان کانون استمرار داشته است، افزود: «آشنایی با قرآن و حدیث»، «کتاب‌خوانی»، «معرفی، نقد و بحث کتاب»، «قصه‌گویی و آشنایی با شیوه‌های ارائه قصه»، «تمرین نقد و گفتگو»، «آشنایی با سرزمین، مفاخر، مشاغل و رویدادها»، «نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی» و نمایش و نقد فیلم و پویانمایی از جمله فعالیت‌ها است که به صورت برخط انجام می‌شود.