خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 04 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آغاز اجرای طرح جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی در خراسان جنوبی

مهر | استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 12:53
بیرجند- مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی از آغاز طرح جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای مبارزه با کرونا طی هفته بسیج در استان خبر داد.
بسيج،پزشكي،جامعه،كرونا،هيهات،جهادي،محروم

هاشم هیهات در گفت و گو با مهر با اشاره به عمده فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی در خراسان جنوبی در دهه ۸۰ آغاز به کار کرده و تاکنون فعالیت‌های شایسته ای انجام داده است.
وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته ۱۶ تیم جهادی در مناطق محروم به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می‌پرداختند، افزود: همچنین همه ساله در شهرستان‌ها بیمارستان‌های صحرایی برپا می‌کنیم.
هیهات تهیه و توزیع دارو بین در راستای رفع نیازمندی‌های بیماران را از دیگر برنامه‌های بسیج جامعه پزشکی دانست و گفت: هر ساله میزبان و مهمان گروه‌های جهادی پزشکی در مناطق محروم هستیم.
مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا در سال جاری و فعالیت اعضای بسیج جامعه پزشکی در بیمارستان‌ها، در سال جاری اقدامات این سازمان سمت و سویی دیگر گرفته است.
هیهات با اشاره به عمده برنامه‌های هفته بسیج بیان کرد: ارجاع بیماران نیازمند به پزشکان خیر و توزیع بسته‌های بهداشتی در نقاط محروم از جمله برنامه‌های این هفته است.
وی آغاز طرح جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی را بزرگترین برنامه هفته بسیج دانست و گفت: این طرح با تشکیل کمیته‌های حمایتی، مراقبتی و نظارتی به امور مربوط به مراقبت و درمان، آموزش پیشگیری از کرونا، تسریع در بیماریابی، نظارت بر اصناف، قرنطینه خانگی و مسائل اقتصادی افراد کرونا مثبت و آسیب دیده از کرونا را تحت حمایت، نظارت و کنترل دقیق قرار دهند.