خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 28 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نخست وزیر اتیوپی فرمان حمله به مکله مرکز اقلیم تیگرای را صادر کرد

مهر | بین‌الملل | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 12:47
نخست وزیر کشور آفریقایی اتیوپی با اتمام ضرب الاجل داده شده به شورشیان منطقه تیگرای در شمال این کشور، فرمان حمله به مرکز این اقلیم را صادر کرد.
اتيوپي،شورشيان،منطقه،ارتش،حمله،مركز،آغاز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آبی احمد نخست وزیر اتیوپی به ارتش این کشور فرمان حمله به مرکز اقلیم تیگرای در شمال این کشور را داد.
از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس صبح امروز پنجشنبه گزارش داد: نخست وزیر اتیوپی دستور حمله به مرکز اقلیم تیگرای را صادر کرده است و از شهروندان خواسته است که در منازلشان بمانند.
این تحرک نظامی ارتش اتیوپی پس از پایان مهلت ۷۲ ساعته به شورشیان برای تسلیم شدن، رخ می‌دهد.
قبلاً، رضوان حسین، سخنگوی دولت اتیوپی در باره مناقشات خونینی که از حدود سه هفته پیش در پی نبرد میان نیروهای دولتی و شورشیان در منطقه تیگرای آغاز شد و تبعات آن به برخی از همسایگان این کشور در شاخ آفریقا نیز کشید، گفته بود: آغاز یک پایان به زودی در دسترس است.
اَبی احمد، نخست وزیر اتیوپی از شورشیان، خواسته بود تا پایان روز چهارشنبه (دیروز) سلاح‌های خود را زمین بگذارند.
رئیس دولت فدرال اتیوپی تهدید کرده بود که در صورت تسلیم نشدن شورشیان منطقه تیگرای، ارتش اتیوپی به مرکز این منطقه کوهستانی یعنی «مکله» را که تحت محاصره است، حمله خواهد کرد.
از چهارم نوامبر، زمان آغاز مناقشه تاکنون، شماری زیادی در درگیری‌ها و حملات هوایی به منطقه تیگرای در شمال اتیوپی کشته شده‌اند.