خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

عراق: داعش نسبت به ماه‌های قبل فعال‌تر شده است/از حق فلسطینیان در تعیین سرنوشتشان حمایت می‌کنیم

ایسنا | بین‌الملل | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 12:32
وزیر خارجه عراق در سخنانی تاکید کرد، گروه تروریستی داعش در مقایسه با چند ماه پیش فعال‌تر شده است و این نشان می‌دهد که داعش در مناطق مشخصی از عراق حضور دارد.
عراق،مسئله،تروريستي،فلسطين،خارجه،مناطق

وزیر خارجه عراق در سخنانی تاکید کرد، گروه تروریستی داعش در مقایسه با چند ماه پیش فعال‌تر شده است و این نشان می‌دهد که داعش در مناطق مشخصی از عراق حضور دارد.
به گزارش ایسنا، فواد حسین، وزیر خارجه عراق در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: متأسفانه، تشکیلات تروریستی داعش حضور دارد و تحرکات آن در مقایسه با چند ماه پیش افزایش یافته است.
ما اطلاعاتی در دست داریم که نشان می دهد این تشکیلات در مناطق خاصی از استان الانبار، کرکوک، دیالی و برخی مناطق نینوا حضور دارد.
حسین درباره بازداشت شدگان داعش نزد دولت عراق گفت: برخی اعضای داعش از ملیت‌های مختلف نزد ما هستند.
ما گفتگو را با "گروه هفت" که شامل کشورهای اروپایی غربی است، آغاز کردیم و با آنها در مورد شهروندانشان که به داعش ملحق شدند و عملیات تروریستی انجام دادند رایزنی می‌کنیم و مذاکرات در مورد بازگشت آنها به کشورهای خود برای محاکمه در آنجا در حال انجام است.
وزیر خارجه عراق در بخش دیگری از سخنانش گفت: جامعه ما از مسئله فلسطین حمایت می‌کند.
مسئله عادی‌سازی به ما پیشنهاد نشده است و ما از حق فلسطینیان در تعیین سرنوشتشان حمایت می‌کنیم.
وی طرح مسئله عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد و گفت: جامعه عراق با برخی جوامع دیگر در مورد مسئله فلسطین تفاوت دارد.
مسئله فلسطین تنها بخشی از سیاست خارجی عراق نیست، بلکه بخشی از سیاست داخلی آن بوده و مورد حمایت جامعه عراق است.
انتهای پیام