خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۸۰ درصد محصولات تولیدی پتروشیمی لردگان به خارج از کشور صادر می‌شود

ایسنا | استان‌ها | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 12:31
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پروژه پتروشیمی لردگان از بزرگترین پروژه‌های پتروشیمی در کشور است‌، گفت: ۸۰ درصد محصولات تولیدی در این واحد به خارج از کشور صادر می‌شود و ۲۰ درصد مصارف داخلی دارد.
لردگان،پتروشيمي،واحد،كشور،اوره،بختياري،درصد،چهارمحال،متخصصان

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پروژه پتروشیمی لردگان از بزرگترین پروژه‌های پتروشیمی در کشور است‌، گفت: ۸۰ درصد محصولات تولیدی در این واحد به خارج از کشور صادر می‌شود و ۲۰ درصد مصارف داخلی دارد.
اقبال عباسی ششم آذرماه در آئین افتتاح شرکت کود شیمیایی اوره در شهرستان لردگان با بیان اینکه این واحد تولیدی در اوج تحریم‌ها به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: در طول چند سال گذشته این واحد با مشکلات بسیاری در حوزه واردات تجهیزات، تبادل ارز، مشکلات گمرکی و استفاده از توان متخصصان خارجی روبرو بود.
استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: واحد پتروشیمی لردگان با استفاده از ظرفیت متخصصان و تکنسین‌های بومی چهارمحال و بختیاری و کشور باوجود تحریم‌ها افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
وی با اشاره به اینکه پروژه پتروشیمی لردگان از بزرگترین پروژه‌های پتروشیمی در کشور است‌، گفت: ۸۰ درصد محصولات تولیدی در این واحد به خارج از کشور صادر می‌شود و ۲۰ درصد مصارف داخلی دارد.
عباسی خاطرنشان کرد: متخصصان و تکنسین‌های داخلی ثابت کردند تحریم و کرونا تاثیر چندانی در انجام ماموریت‌های آن‌ها ندارد، همانطور که در هشت سال دفاع مقدس ایثارگرانه در میدان بودند، امروز هم در شرایط جنگ اقتصادی در میدان عمل هستند و اجازه نمی‌دهند دشمنی دشمنان خللی در کار آن‌ها وارد کند.
به گزارش ایسنا، شرکت کود شیمیایی اوره لردگان با هدف تولید کودهای شیمیایی بر پایه اوره به‌ منظور توسعه کشاورزی و خودکفایی با استفاده از توان بخش خصوصی در جهت ایجاد اشتغال و رفع محرومیت در مردادماه سال ۸۷ تاسیس و به ثبت رسید.
این شرکت در سه فاز به بهره‌برداری رسیده است که شامل واحدهای یوتیلیتی( برق، بخار، ازت، سیستم خنک‌سازی و هوا) آمونیاک با ظرفیت ۶۷۷ هزار تن در سال و اوره با ظرفیت ۱۰۷۳ هزار تن در سال به بهره‌برداری رسیده است.
انتهای پیام