خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

بهره برداری از ۵۰ هزار بشکه نفت فرآورش شده

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | پنجشنبه، 06 آذر 1399 - 12:25
زنگنه گفت: در میدان آزادگان در قالب یک قرارداد اجاره با یک شرکت اروپایی، ظرفیت ۵۰ هزار بشکه‌ای فرآورش نفت ایجاد شده و در دست بهره برداری است.
نفت،بشكه،ظرفيت،وزير،فرآورش،زنگنه

وزیر نفت خبر داد؛
به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن زنگنه، وزیر نفت در این مراسم گفت: از سال ۹۲ تا ۹۹ ظرفیت تولید میدان های مشترک غرب کارون را از ۷۰ هزار بشکه در روز به حدود ۶ برابر یعنی ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسانده ایم.
وی افزود: یکی از کارهایی که برای افزایش سرعت عملیات و کاهش تصدی گری دولت انجام دادیم، استفاده از ظرفیت های فرآورشی پیش ساخته سریع الاحداث بود.
زنگنه ادامه داد: در میدان آزادگان در قالب یک قرارداد اجاره با یک شرکت اروپایی که آن شرکت نزدیک به ۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده، ظرفیت ۵۰ هزار بشکه ای فرآورش نفت ایجاد شده و در دست بهره برداری است.
وی تصریح کرد: این اولین بار در تاریخ صنعت نفت بعد از ملی شدن آن است که یک واحد فرآورشی توسط بخش خصوصی ساخته شده، خودش آن را بهره برداری می کند و ما فقط در ازای هر بشکه ، ۱/۲۸ دلار هزینه فرآورش را به آن پرداخت می کنیم.
وزیر نفت تاکید کرد: سیاست ما این است که در تمام بخش ها این کار را انجام بدهیم و ظرفیت های داخلی نیز برای ساخت این کارخانه ها فراهم است.
در حال تکمیل...