خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ضرورت بهسازی و متناسب سازی پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان

ایسنا | استان‌ها | چهارشنبه، 05 آذر 1399 - 23:31
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بر بهسازی و متناسب سازی فضاهای پایانه های مرزی این استان با توجه به حجم مبادلات اقتصادی آنها تاکید کرد.
مجتمع،رفاهي،راهي،جاده،سرمايه،سازمان،راهداري،حمل،نقل،بهره،بلو ...

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بر بهسازی و متناسب سازی فضاهای پایانه های مرزی این استان با توجه به حجم مبادلات اقتصادی آنها تاکید کرد.
ماندانا زنگنه در دیدار با مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در زاهدان اظهار داشت: همچنین اعمال مدیریت واحد در پایانه های مرزی می تواند به استفاده بهینه از ظرفیت تجارت و ترانزیت در مرزها کمک شایان توجه ای نماید.
وی بر احداث پایانه مرزی ریمدان در حد استانداردهای بین المللی و ساخت هر چه سریعتر پل دوم میلک تاکید کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان همچنین خواستار مدنظر قرار دادن مشوق های ویژه برای سرمایه گذاران بخش خصوصی راه اندازی مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی در این استان شد.
مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز در این دیدار گفت: با توجه به اینکه مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی در فراهم کردن آسایش و رفاه بیشتر رانندگان و مسافران از طریق ارائه خدمات متمرکز و مناسب، دسترسی سریع کاربران جاده ای به خدمات مورد نیاز و کاهش میزان سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی جاده ها و همچنین اشتغال زایی نقش بسزایی ایفا می کنند توسعه آنها در اولویت این سازمان قرار دارد به طوری که از مجموع مجتمع های خدمات رفاهی در دست ساخت کشور پیش بینی می شود ۵۰ باب مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در سال جاری به بهره برداری می رسد.
حمید رضا شهرکی ثانوی با بیان اینکه مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت از آنها در حوزه های مختلف حمل و نقل و راهداری توفیقات مطلوبی داشته افزود: در حال حاضر علاوه بر ۸۲۹ باب مجتمع خدمات رفاهی بین راهی بهره برداری شده و فعال، ۸۷۱مجتمع دارای موافقت اصولی از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هستند نیز به منظور ارائه خدمات بهتر به کاربران جاده ای در مرحله اخذ استعلام از سایر ارگانها ومراجع می باشند.
مدیرکل دفتر امور سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان با اشاره به این که متوسط توزیع و پراکنش مجتمع های خدماتی رفاهی در حال بهره برداری به ازای هر ۱۰۶ کیلومتر یک مجتمع خدمات رفاهی بین راهی را در سطح شبکه راههای کشور را نشان می‌دهد افزود: از آنجایی که این شاخص در شمال سیستان و بلوچستان به ازای هر ۱۲۷ کیلومتر و در جنوب به ازای هر۲۹۲ کیلومتر یک مجتمع خدمات رفاهی است این سازمان حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران این بخش در این استان مورد توجه ویژه خود قرار داده است.
شهرکی ثانوی بر ایجاد امنیت سرمایه گذاری و تسهیل فرآیندها درصدور احداث مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی تاکید کرد و افزود: اختصاص اعتباری معادل ۷ میلیارد ریال در خصوص احداث راههای دسترسی و تهیه ونصب تابلوهای اطلاع رسانی وراهنما مجتمع ها و تیرپارکها در طول محور ، معاف بودن از پرداخت هزینه تغییر کاربری اراضی زراعی وباغها؛ واگذاری مالکیت عرصه اراضی منابع ملی پس از اتمام عملیات ساخت ؛ مستثنی بودن مجتمع های خدماتی رفاهی از تعرفه مربوط به بند ج ماده چهار آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده هفده و اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای راه اندازی مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی در راه های فرعی واصلی از جمله حمایت های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه راه اندازی مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی است.
انتهای پیام