خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خیابان‌های اهواز به نام زنان شهید دفاع مقدس ‌مزین می‌شوند

ایسنا | استان‌ها | چهارشنبه، 05 آذر 1399 - 23:14
نماینده ویژه شهردار اهواز در پیگیری امور بانوان از نام‌گذاری خیابان‌های اهواز به نام شهیده‌های دفاع مقدس خبر داد.
بانوان،اهواز،زنان،امور،بسيج،مقدس،دفاع،همكاري،شهرداري،شهيده،ب ...

ایسنا/خوزستان نماینده ویژه شهردار اهواز در پیگیری امور بانوان از نام‌گذاری خیابان‌های اهواز به نام شهیده‌های دفاع مقدس خبر داد.
نیره شهریسوند در حاشیه نشست با رئیس بسیج جامعه زنان استان خوزستان که شامگاه چهارشنبه برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: این آب و خاک و ملت همواره قدردان زحمات خالصانه و بی‌دریغ بسیج است و تا وقتی که این کشور و این ملت به امنیت احتیاج دارد، به نیروهای بسیجی و نیز انگیزه و ایمان بسیجی محتاج است.
به گزارش ایسنا، وی گفت: نامگذاری تعدادی از خیابان‌های کلانشهر اهواز به نام شهیده‌های دفاع مقدس در نظر گرفته شده و در این زمینه نیز برخی مکاتبات لازم انجام شده است.
نماینده ویژه شهردار اهواز در پیگیری امور بانوان با بیان اینکه به زودی در مدت زمان کوتاهی این نام‌گذاری توسط شهرداری اجرا می‌شود، افزود: بانوان همواره در عرصه‌های مختلف به ویژه در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و پیروزی در دوران دفاع مقدس با مقاومت، مشارکت و شهادت‌شان نقش ماندگاری از خویش به جا گذاشتند.
وی تصریح کرد: تمامی بانوان شهیدی که برای این منظور انتخاب شده‌اند، از مجاهدان و شهیدان اهواز هستند.
شهریسوند گفت: مقرر شده در این زمینه الگوسازی برای دیگر شهرداری‌های استان صورت گیرد تا با هدف معرفی ایثارگری و ثبت یاد و خاطره آنان یادشان همواره جاودانه بماند.
به گزارش ایسنا، در این نشست که با حضور سیده فروزان حسینی رئیس بسیج جامعه زنان استان خوزستان و با هدف بررسی برخی مسائل و نیز هم‌اندیشی و تبادل نظر درباره همکاری‌های مشترک در حوزه بانوان برگزار شد، قرار شد تعاملاتی از جمله همکاری در برگزاری کلاس‌های آموزشی آشنایی خانواده‌ها با سیره شهدا و نقش آن در تربیت فرزندان و نیز همکاری مشترک در آموزش تفکیک زباله به خانواده‌ها در محلات مختلف انجام شود.
همچنین امور بانوان شهرداری اهواز پیشنهاد تغییر نام برخی از خیابان‌های اهواز به نام شهیده‌های دفاع مقدس را ارائه داده و در این نشست مقرر شد جامعه بسیج زنان با همکاری بنیاد شهید تحقیقات لازم برای این اقدام را انجام دهند.
همچنین مقرر شد ضمن کسب اجازه از خانواده‌های شهیده‌های دوران دفاع مقدس، پارک بانوان با نقاشی چهره زنان شهیده متبرک شود.
گفتنی است همکاری در برگزاری نمایشگاه و برپایی بازارچه جهت فروش محصولات، دیدار با زنان آزاده و تقدیر از آنان، همکاری در برگزاری یادواره زنان شهیده و نیز دیدار با خانواده های زنان شهیده و تقدیر از آنان از دیگر برنامه‌های مشترک خواهند بود.
و در پایان نیز نماینده ویژه شهردار اهواز در پیگیری امور بانوان به استفاده از ظرفیت‌ کمیته‌های هشت‌گانه امور بانوان شهرداری اهواز برای حمایت از بانوان بسیجی تاکید کرد.
کمیته‌های هشت‌گانه امور بانوان شهرداری اهواز تحت عنوان کمیته‌های فرهنگی، اشتغال، علمی و پژوهشی، هنری، حقوقی، ورزش، روانشناسی و پزشکی فعال هستند.
انتهای پیام