خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 28 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حضور در جلسات بدون دعوت رسمی ممنوع است/ دستگاه قضا به موضوع قیمت مرغ ورود کند

ایسنا | استان‌ها | چهارشنبه، 05 آذر 1399 - 23:13
استاندار ایلام گفت: حدود ۲۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت بهداشت به استان اختصاص یافته است و به تبع آن تجهیزات و امکانات درمانی استان نیز ارتقاء یافت.
استان،جلسات،آمار،مرغ،رعايت،بازار،كرونا،وضعيت،كاهش،حضور،فوتي، ...

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: حدود ۲۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت بهداشت به استان اختصاص یافته است و به تبع آن تجهیزات و امکانات درمانی استان نیز ارتقاء یافت.
قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه ۵ آذرماه در آغاز نشست ستاد تنظیم بازار استان از کاهش روند مبتلایان به کرونا، بستری ها و مرگ و میر استان خبر داد و خواستار تداوم همکاری مردم در عمل به دستورالعمل ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد و گفت: مردم، اصناف و بازاریان و دستگاههای دولتی اگر به همین روند همکاری های خود را ادامه دهند در آینده نزدیک شاهد خروج استان از وضعیت قرمز کرونایی خواهیم بود.
وی در ادامه گفت: کرونا در سه هفته اخیر در استان لطمات زیادی وارد کرد و تعداد زیادی مبتلا شدند، بیمارستان های ما پر شده بود و در این تعداد زیادی از هم وطنان و افراد خوب استان جان خود را از دست دادند.
استاندار ایلام با اشاره به تصمیمات و مصوبات خوبی که با همکاری اتاق اصناف، اتحادیه ها، دستگاه های، قضا، نظارتی، امنیتی، انتظامی، بحران و ..
گرفته شد، بیان داشت: با توجه به این که ما در چند هفته ی اخیر وضعیت قرمز کرونایی در استان داشتیم و تعطیلات و محدودیت های ما در استان دو هفته قبل از تصمیمات جدید ستاد کرونا اجرایی شده بود، در دو سه روز اخیر آمار ما بهتر شده است و امروز برای اولین بار در چند وقت اخیر آمار بستری های به ۴۵ نفر و آمار فوتی های نیز که در چند وقت گذشته به ۱۱ نفر رسید بود به ۲ نفر کاهش یافت.
وی ضمن ابراز خرسندی از کاهش آمار ابتلا و فوتی های استان، گفت: با توجه به اینکه ملاک تقسیم بندی مناطق کرونایی استان آمار متوسط در یک هفته است، بر این اساس در هفته گذشته در زمینه ابتلا رتبه ی اول کشور داشتیم اما در حال حاضر به رتبه دوازدهم رسیده ایم و آمار فوتی های نیز بسیار کاهش یافته است.
سلیمانی دشتکی شرط تداوم کاهش آمار ابتلا و فوتی ها را کاهش حضور مردم در اجتماعات، رعایت پرتکل های بهداشتی و فاصله ی اجتماعی و زدن ماسک و عدم حضور در شب نشینی ها و دید و بازدیدها و مراسم عزا و عروسی دانست و خاطر نشان کرد: باید این موارد رعایت شود تا ویروس کرونا ریشه کن گردد و اگر وضعیت آمار ما بهبود یابد بازار نیز فعالیت خود را آغاز می کند و وضعیت به سمت عادی شدن حرکت خواهد کرد.
وی همچنین با اشاره به تأمین امکانات و تجهیزات و تخصیص اعتبارات مناسب برای دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان ابراز داشت: حدود ۲۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت بهداشت به استان اختصاص یافته است و به تبع آن تجهیزات و امکانات درمانی استان نیز ارتقاء یافت.
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود صدا و سیما، روابط عمومی ها و رسانه ملی را مرجع انتقال اخبار و اطلاعات جلسات استان دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به این که تلاش ما کلاهش حضور افراد در جامعه و خصوصا جلسات برای کنترل گسترش بیماری کرونا در جامعه است حضور افراد و رسانه ها در جلسات را محدود نموده ایم و در این زمینه به جز روابط عمومی، صدا و سیما و چند رسانه دیگر خبرنگاران به جلسات دعوت نمی شوند و لطفا همه ی دوستان این بحث را جدی گرفته و رعایت کنند.
وی در ادامه گفت: به خاطر حفظ جان خبرنگاران دستگاه ها از دعوت خبرنگاران برای جلسات خودداری نمایند و فقط دبیر جلسه با هماهنگی های انجام شده نسبت به دعوت از خبرنگاران آن هم به صورت بسیار محدود اقدام نمایند.
سلیمانی دشتکی در ادامه گفت: اخیر شاهد دعوت خودسرانه برخی نهادها و سازمان ها از خبرنگاران برای حضور در جلسات بوده ایم که می تواند باعث افزایش جمعیت جلسات و گسترش بیماری گردد و همچنین بحث هایی در جلسات مطرح می شود که ممکن است محرمانه بوده و نیاز به انتشار نداشته باشند که باید در این زمینه فقط دبیر جلسه با هماهنگی های لازم اقدام نماید و دیگران از دعوت خبرنگاران خودداری نمایند.
وی افزود: در جلسات هم فقط خبرنگارانی که از طرف دبیرخانه جلسه دعوت شده اند حق حضور در جلسات را دارند.
وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اصحاب رسانه از آنان خواست به خاطر حفظ جان خود و رعایت دستورالعمل ها در جلسات حضور نیابند و با رعایت پرتکل های بهداشتی اطلاعات و اخبار خود را از منابع مطمئن و رسمی کسب کنند.
دستگاه قضا با افراد خاطی در صنعت مرغ برخورد کند/مدیران وضعیت بازار و گردهمایی ها را ساماندهی کنند!
وی در ادامه گفت: وقتی یک روز کمبودی در بازار ایجاد می شود، برخی از وضعیت پیش آمده سوءاستفاده کرده و با گران فروشی مشکل ایجاد می کنند، در این شرایط تحریمی این افراد مخل اقتصادی و نظام اند.
وی افزود: بایست با افراد خاطی که در دوران سود شریک هستند و از همه حمایت ها و یارانه های دولتی استفاده می کنند اما در دوره ضرر از تعهدات خود سرباز می زنند و حمایت نمی کنند، برخورد شود.
استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اینکه قیمت مرغ به دلیل یک مشکل در کل کشور دچار نوسان بوده که با هماهنگی خوب دستگاه قضا و دادستانی، نیروی انتظامی و بازرسی مجدد آرامش نسبی حاکم شد.
استاندار ایلام گفت: قیمت مرغ باید به ۲۰۰ هزار ریال برسد اما اکنون ۲۵۰ هزار ریال است که نسبت به چهار روز قبل تا حدی مناسب است.
وی با انتقاد از وضعیت تجمعات برای توزیع مرغ و نهاده در روزهای اخیر بشدت انتقاد کرد و گفت: باید مدیریت شود که در این شرایط کرونایی و محدودیت ها تجمع ایجاد نشود.
وی افزود: همین بی برنامگی ها و عدم مدیریت ها موجب ایجاد ازدحام و تجمعات در بازار و فروشگاه ها شده است و جان مردم را به خطر انداخته است.
سلیمانی دشتکی گفت: ما با همه توان در تلاش هستیم آمار ابتلا و بستری و فوتی ناشی از کرونا کاهش یابد اما اکنون با این عدم مدیریت ها شاهد تجمعات و ازدحام برای خرید مرغ و نهاده هستیم.
وی افزود: ما هم شخصیت برجسته به خاطر کرونا از دست ندادیم اکنون هر فوتی که رخ می دهد مصیبتی به یک خانواده وارد می شود و این یک درد است.
وی اضافه کرد: وقتی مراسمات عزا و عروسی و گردهمایی ها ممنوع است چرا نباید بازار به گونه ای مدیریت شود که با توزیع بین فروشگاهی و برنامه ریزی از تجمعات مردم کاسته شود!
استاندار ایلام با اشاره به اینکه نشست ها و گردهمایی در شهرهای قرمز با ۱۵نفر، نارنجی ۲۰نفر و زرد ۳۰نفر با رعایت پروتکل ها ممکن است و بیش از این ممنوع است گفت: روز گذشته فروشگاه اتکا تنها برای حفظ سلامت مردم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب شد.
وی تاکید کرد: همه باید نسبت به حفظ سلامت مردم توجه کنند و کاری نکنند که با ازدحام مردم جان آنها در این شرایط کرونایی به خطر بیافتد.
وی از جهاد کشاورزی و صمت برای توزیع مرغ دولتی و تامین مرغ گرم و آرامش مجدد در بازار تشکر کرد و گفت: باید با مدیریت درست مرغداران را پای کار بیاورند و با یک برنامه منسجم این مشکل برطرف شود.
گفتنی است در این نشست مدیرکل جهاد کشاورزی استان و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت به ارایه گزارشی از اقدامات خود در زمینه جوجه ریزی، توزیع مرغ منجمد و بازرسی در بازار پرداختند.
انتهای پیام