خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آمادگی جهاددانشگاهی جهت انجام مطالعات طرح تقسیم سیستان وبلوچستان

ایسنا | استان‌ها | چهارشنبه، 05 آذر 1399 - 23:13
رییس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان از آمادگی این ‌نهاد علمی، انقلابی و دانش‌بنیان برای انجام مطالعات طرح تقسیم استان خبر داد.
استان،جهاددانشگاهي،بلوچستان،تقسيم،موضوع،سيستان،رييس،مطالعات، ...

ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان از آمادگی این ‌نهاد علمی، انقلابی و دانش‌بنیان برای انجام مطالعات طرح تقسیم استان خبر داد.
به گزارش ایسنا هر از چندگاه و در مقاطع مختلف، موضوع تقسیم استان سیستان و بلوچستان طرح و پس از چندی از دستور کار خارج می شود،
دگر بار نیز موضوع تقسیم استان به چهار استان سیستان، بلوچستان، سرحد و مکران مطرح و توسط هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.
موضوعی که واکنشهای گسترده‌ای را در محافل و شبکه های اجتماعی برانگیخته و موافقان و مخالفان گوناگونی را اعم از نخبگان ،دانشگاهیان، علما، سیاسیون، نمایندگان، اصحاب رسانه و قاطبه مردم به همراه دارد .
در گفتگوی موضوع با رییس جهاددانشگاهی استان او بر این باور است که بحث در خصوص تقسیمات کشوری آنهم در استانی با ویژگی‌های متکثر و خاصه‌های فرهنگی گوناگون نیازمند کار عمیق مطالعاتیست که قطعا مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی به بررسی جوانب ان خواهد پرداخت.
.
دکتر تاجری افزود: نظام تقسیمات کشور باید به گونه‌ای کارآمد عمل نماید که هر نوع تقسیم سیاسی و جغرافیایی سرزمینی برخوردار از کمترین تنش و بیشترین همنوایی و هم‌آوایی متقابل در درون مناطق و بین مناطق همجوار باشد.
رییس جهاددانشگاهی استان خاطر نشان کرد: جهاددانشگاهی به عنوان نهادی علمی، انقلابی، دانش بنیان و جامع‌الاطراف و برخوردار از شبکه گسترده تحقیقاتی در کشور و دارای پژوهشگاهها و پژوهشکده‌های متعدد و بهره‌مند از اعضاء هیات علمی پژوهشی مجرب و معتبرترین مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران و خبرگزاریهای خود و با نگاهی از درون، آمادگی دارد در صورتی که ماموریت انجام مطالعات کارشناسی این موضوع به این نهاد پر ظرفیت پژوهشی واگذار شود آن را به نیکویی به سرانجام رسانده و نتیجه مطالعات و تحقیقات خود را به متولیان امر عرضه نماید.
انتهای پیام