خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آمادگی بانک توسعه تعاون برای مشارکت در طرح‌های عمرانی آذربایجان‌شرقی

ایسنا | استان‌ها | چهارشنبه، 05 آذر 1399 - 23:13
رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون از آمادگی این بانک در راستای مشارکت در طرح‌های عمرانی استانی خبر داد و گفت: این امر در راستای تکمیل پروژه‌های عمرانی بسیار اثرگذار بوده و در صورت آمادگی مدیران ارشد استانی، آمادگی کامل برای مشارکت در طرح‌های عمرانی را داریم.
بانك،توسعه،تعاون،استان،اشاره،عمراني،مشاركت،ادامه،مديره،شرقي، ...

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون از آمادگی این بانک در راستای مشارکت در طرح‌های عمرانی استانی خبر داد و گفت: این امر در راستای تکمیل پروژه‌های عمرانی بسیار اثرگذار بوده و در صورت آمادگی مدیران ارشد استانی، آمادگی کامل برای مشارکت در طرح‌های عمرانی را داریم.
سید باقر فتاحی در کمیته راهبردی شعب بانک توسعه تعاون در آذربایجان شرقی، از پرداخت 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک توسعه تعاون در سالجاری خبر داد و اظهار کرد: بر اساس تسهیلات تخصیصی طی هشت ماه امسال، معادل میزان تسهیلات سال گذشته از سوی این بانک به مشتریان تسهیلات اعطا شده است.
وی با اشاره به تحریم‌های ثانویه اخیر آمریکا علیه نظام بانکی کشورمان افزود: طی دو ماه اخیر به دنبال اعمال تحریم‌های ثانویه، بانک توسعه تعاون و 14 موسسه مالی و بانکی دیگر کشورمان نیز شامل تحریم‌های ثانویه شد.
فتاحی افزود: این موضوع بی‌تردید موانعی بر سر راه فعالیت‌های مالی و بانکی ایجاد می‌کند، اما امیدواریم با گشایش‌های آتی که ان‌شاءالله در کشور ایجاد می‌شود، شاهد رفع برخی چالش‌های موجود باشیم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان، گفت: آذربایجان‌شرقی به لحاظ ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی یکی از استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود که امیدواریم با افزایش توان همکاران این استان به جایگاه واقعی خود برسد.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون با اشاره به تغییرات مدیریتی صورت گرفته در استان، ادامه داد: با تغییرات صورت گرفته در استان، امیدواریم شاهد جبران کاستی‌ها و رشد مشهود در عملکرد باشیم که این امر نیز با همدلی و مشارکت تمام همکاران استان محقق می‌شود.
وی در ادامه به موضوع افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون اشاره کرد و افزود: موضوع افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون به 14 هزار میلیارد ریال خبر بسیار خوش برای این بانک است که بی‌شک زمینه توسعه فعالیت‌های بانک را بیش از پیش فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های بانک در طول سال‌های گذشته دیده شدن بود که خوشبختانه این امر طی سال‌های اخیر محقق شده و هم اکنون بانک توسعه تعاون در بسیاری از عرصه‌های تصمیم گیری کشور دیده می‌شود.
فتاحی در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری بین بانک توسعه تعاون و وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: بر این اساس بانک توسعه تعاون در اجرای طرح مسکن ملی متعهد به تامین مالی احداث 75 هزار واحد مسکونی شده است.
وی به موضوع بهره مندی از ظرفیت ماده 56 نیز اشاره کرد و گفت: بانک توسعه تعاون می‌تواند در طرح‌های عمرانی استانی مشارکت داشته باشد، بدین صورت که در صورت اخذ مجوز از سازمان برنامه و بودجه به منظور تائید تضمین بانک، مشارکت در روند اجرای طرح عمرانی محقق شود.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در ادامه صدور اسناد خزانه را از دیگر ظرفیت‌های ویژه این بانک عنوان کرد و گفت: بعد از بانک ملی، بانک توسعه تعاون به عنوان بانک دولتی انتشار اسناد خزانه را عهده دار است.
به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون آذربایجان شرقی، رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون به همراه برخی مدیران ستادی بانک به منظور ارزیابی عملکرد شعب استان آذربایجان شرقی در تبریز حضور دارد.
انتهای پیام