خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 31 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ترامپ در جلسه بررسی تقلب انتخاباتی در پنسلوانیا شرکت نمی‌کند

فارس | برگزیده، بین‌الملل | چهارشنبه، 05 آذر 1399 - 22:12
رئیس‌جمهور آمریکا برنامه خود برای حضور در جلسه‌ای که قانونگذاران جمهوری‌خواه ایالت پنسیلوانیا برای بررسی اد‌عای تقلب وی در انتخابات ترتیب داده بودند را لغو کرد.
جلسه،انتخابات،ايالت،حضور،اعلام،گزارش،پنسيلوانيا،هيل

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهار‌شنبه برنامه خود برای حضور در جلسه‌ای که قانونگذاران جمهوری‌خواه ایالت پنسیلوانیا برای بررسی ادعای تقلب وی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور ترتیب داده بودند را لغو کرد.
به نوشته وبگاه خبری-تحلیلی «هیل»، ترامپ در حالی برنامه خود برای حضور در این جلسه را لغو کرده که چندی قبل تست کرونای «بوریس اپشتین»، مشاور ستاد انتخاباتی ترامپ مثبت اعلام شد.
طبق گزارش وبگاه هیل، حزب جمهوری‌خواه در ایالت پنسیلوانیا اعلام کرده بود که روز چهارشنبه قانونگذاران این حزب در کنگره ایالتی در هتل «گتیزبورگ» یک «جلسه استماع» با موضوع تخلف و تقلب در انتخابات برگزار می‌کنند.
قرار بود «رودی جولیانی»، وکیل شخصی ترامپ و دیگر نمایندگان حقوقی مرتبط با ستاد انتخاباتی وی نیز در این جلسه حاضر شوند.
هیل همچنین گزارش کرده که این سفر به طور رسمی در برنامه‌‌های ترامپ نبوده، اما رسانه‌های خبری گزارش کرده بودند که او قصد دارد در این جلسه حاضر شود.
کاخ سفید هم حضور ترامپ در این جلسه را اعلام نکرد اما شبکه خبری «سی‌ان‌ان» خبر داد که رئیس جمهور آمریکا به حضور در این جلسه و پیوستن به جولیانی ابراز علاقه کرده است.
به رغم ارزیابی رسانه‌های آمریکایی درباره پیروزی بایدن، ترامپ همچنان خودش را برنده انتخابات خوانده و از ادامه پیگیری شکایت از «تقلب‌های گسترده» خبر داده است.
با وجود پیگیری‌ شکایت‌های رئیس‌جمهور آمریکا، چند ایالت تاکنون شکست او در انتخابات را تایید کردند.
شامگاه روز سه‌شنبه (دیشب) هم وزیر امور داخلی ایالت پنسیلوانیا با تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری، جو بایدن را برنده انتخابات در این ایالت اعلام کرد.
انتهای پیام/