خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 10 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

این پایگاه بسیج، ضربان‌ یک بیمارستان شد/ روایت هم‌نشینی با بسیجی‌های بیمارستان «هاجر» شهرکرد

فارس | استان‌ها | چهارشنبه، 05 آذر 1399 - 22:11
در این گزارش، روایت خبرنگار فارس از چند دقیقه هم‌نشینی با بسیجی‌های بیمارستان «هاجر» شهرکرد و بازدید از پایگاه بسیج این بیمارستان را می‌بینید.
بيمارستان،بسيج،كادر،درمان،كرونا،هاجر،شهدا،كانون،شهيد،مركز،اد ...

خبرگزاری فارس ـ لشکر سلیمانی‌ها؛ ویژه‌نامه هفته بزرگداشت بسیج.
جشنواره مالک اشتر سالانه در سطح کشور با هدف شناسایی و معرفی واحد‌های برتر و اجرای شیوه‌های خلاق در رده‌های مختلف بسیج برگزار می‌شود.
در سال گذشته نیز دوره‌ای دیگر از این جشنواره برگزار و ۷ پایگاه از چهارمحال و بختیاری به عنوان پایگاه‌های برتر استانی و کشوری معرفی شدند که کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان هاجر یکی از این پایگاه‌هاست که در ادامه با چند تن از مسؤولان مربوط به گفت‌وگو نشسته‌ایم.
با نگرانی وارد بیمارستان شدیم...
برای گرفتن این مصاحبه با همه مشکلات و نگرانی‌ها در شرایط شیوع کرونا راهی مرکز آموزشی- درمانی هاجر شهرکرد شدیم و با راهنمایی‌های پرسنل بیمارستان به اتاق رئیس رسیدیم که بعد از هماهنگی‌های لازم گفت‌وگو را آغاز کردیم.
احمد رئیسی به فعالیت‌های مرکز تخصصی هاجر در مبارزه با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: از اسفندماه که این استان نیز مانند سایر نقاط کشور با بیماری کرونا مواجه شد، تمام نیروهای بهداشتی و درمانی از جان گذشته اعلام آمادگی نمودند و بیمارستان هاجر به عنوان بزرگترین بیمارستان استان مأموریت مبارزه با ویروس و درمان بیماران کرونایی را بر عهده داشت.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام، نیروها سازماندهی و فعالیت آغاز شد و در طول زمان به استراتژی‌هایی رسیدیم که خدا را بابت این موفقیت‌ها شکر می‌کنیم، ادامه داد: کادر درمان در این مرکز پیشرو هستند که سبب دریافت عنوان بهترین بیمارستان کشور را در بازدید مسئولین بهداشت به خود اختصاص داد.
سرپرست مرکز آموزشی درمانی هاجر شهرکرد تصریح کرد: کادر درمان این مرکز در زمینه‌های آموزشی، بیهوشی و ...
بسیار با تجربه و جزء بهترین کادرها محسوب می‌شوند، همچنین پرستاران این مجموعه از متعهدترین پرستاران هستند.
خسته‌ایم اما عقب نمی‌نشینیم
رئیسی با اشاره به اینکه این مرکز از لحاظ کادر و امکانات قوی است، گفت: مجموعه این عوامل سبب شده که در این وضعیتی که هنوز درمانی برای این ویروس مشخص نشده همچنان در این زمینه کار کنیم هرچند کادر درمان از پوشیدن این لباس‌ها برای کار خسته شده و این شرایط سخت حتی باعث می‌شود که از کوچکترین و معمول‌ترین کارها باز بمانند اما باز هم سربازان خدمت هستند و از خط مقدم عقب نکشیده‌اند.
هرچند کادر درمان از پوشیدن این لباس‌ها برای کار خسته شده اما باز هم سربازان خدمت هستند و از خط مقدم عقب نکشیده‌اند
بسیج جامعه پزشکی جزو افتخارات بیمارستان هاجر است
وی با بیان اینکه یکی از افتخارات این مرکز کانون بسیج جامعه پزشکی است که خلوص نیت بسیجیان سبب شد تا این پایگاه به عنوان نمونه در استان و کشور معرفی شود، ادامه داد: مجموعه کانون بسیج از قسمت‌های مختلف تشکیل شده که تشکیل حلقه‌های صالحین یکی از این قسمت‌ها است.
با بازنگری صحنه‌های جنگ، سختی‌های شرایط کرونایی را قابل تحمل کردیم
رئیس مرکز آموزشی درمانی هاجر شهرکرد بیان کرد: اعضای حلقه شهید آوینی در کنار دیگر حلقه‌های بسیج در برخورد با کرونا ویروس وارد میدان و با بازنگری صحنه‌های جنگ و معرفی شهدا سبب دلگرمی مردم شدند.
رئیسی در ادامه تصریح کرد: یکی از نمونه‌گیران عضو حلقه صالحین شهید آئینی است که به صورت داوطلبانه لباس‌های طراحی شده به عکس شهدا را به تن می‌کند و در جنگ با کرونا و دفاع از سلامت مردم پا جای پای شهدا و رزمندگان گذاشته و کار می‌کند.
فعالیت بسیج بیمارستان هاجر چه بود؟
وی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی به مناطق محروم، برگزاری برنامه‌های فرهنگی به صورت حضوری و مجازی و افزایش روحیه کادر سلامت از جمله فعالیت‌های دیگر این گروه بسیجی است، افزود: بیمارستان‌ هاجر علاوه بر اینکه یک مجموعه آموزشی و درمانی است یک مرکز فرهنگی نیز می‌باشد که در کنار تربیت نسل آینده کار فرهنگی هم به خوبی انجام می‌دهد.
رئیسی افزود: بسیار دیده شده که هم وطنان با چشمانی اشکبار بیمارانشان را به این بیمارستان سپرده و در نهایت با رضایت قلبی محل را ترک می‌کنند که این شفای بیمارانشان باعث دلگرمی و افتخار ما می‌شود.
وی اظهار کرد: چندی پیش یکی از پزشکان این مجموعه به بیماری کرونا مبتلا شد که حال خیلی بدی داشت و ما از بهبودی او قطع امید کرده بودیم اما به خاطر زحمات ایشان در این عرصه و از خودگذشتگی‌هایی که برای بیماران کرونایی انجام داد لطف خداوند شامل حال او شد و در حالت ناامیدی و بدترین شرایط شفا گرفت.
ماجرای به دنیا آمدن فرزند شهید سلامت بعد از شهادت پدر در همان بیمارستان!
وی به شهادت شهید صانعی که از کارکنان بیمارستان بود اشاره کرد و گفت: شهید علی‌رضا صانعی یکی از کارکنان کادر درمان بود که با علاقه بالا در بخش کرونا فعالیت می‌کرد و متأسفانه مبتلا به این ویروس شد که علی‌رغم تلاش‌های انجام شده به درجه شهادت نائل آمد و ایشان را از دست دادیم اما سخت‌ترین محل کار جایی بود که متوجه شدیم ایشان سه فرزند دارد که یکی از فرزندان بعد از شهادت پدرش در همین بیمارستان به دنیا آمد.
بلاخره رفتیم برای بازدید از پایگاه
بعد از گفت‌وگو با رئیس بیمارستان اتاق مدیریت را به قصد بازدید از کانون بسیج که در قلب بیمارستان بود ترک کردیم، برای رسیدن به این اتاق به ناچار از بین بخش‌ها و راهروهای در بیمار بیمارستان عبور کردیم تا بالاخره به یکی از کوچکترین اتاق‌های بیمارستان که تبدیل به کانون امید آفرینی برای بیماران، همراهان و کادر درمان شده بود رسیدیم.
صدیقه حیدری، در ادامه این گزارش با بیان اینکه بسیج به معنی آمادگی و حضور در همان نقطه‌ای است که امام زمان و اسلام به آن نیاز دارد، گفت: کانون بسیج پزشکی بیمارستان افتخار دارد در وضعیتی که بیمارستان هاجر قلب مبارزه با کرونا انتخاب شد در حوزه‌های اجتماعی، خدمت رسانی، اعزام تیم‌های تخصصی در بخش‌های اطفال، زنان، پزشک عمومی، به مناطق مختلف استان از جمله زندان زنان به منظور مشاوره، درمان فعالیت کند.
سرباز کوچک امام زمان(عج) بودن افتخار کادر درمانی هاجر
وی ادامه داد: این کانون ۱۴ حلقه صالحین دارد که کانون شهید آوینی یکی از این کانون‌ها است که دوشادوش مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا ویروس فعالیت کردند این بسیجیان با فعالیت در مناسبت‌های مختلف افتخار می‌کنند که سربازان کوچک امام زمان هستند.
مسؤول کانون بسیج جامعه پزشکی بیمارستان هاجر تصریح کرد: خرید تابلو قاب‌های قرآنی و نصب در محل‌های پر تردد بیمارستان، برگزاری دوره‌های حفظ ۱۲۰ روزه قرآن کریم، برگزاری طرح میثاق با شهدا، غبارروبی قبور شهدای دفاع مقدس، اعزام تیم‌های مشاور، سلامت، ارائه خدمات رایگان و دارو به نیازمندان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله اقدامات اعضای این کانون بسیج است که سبب نمونه شدن این پایگاه در استان و کشور شد.
این افتخار ماست که بتوانیم در این موقعیت سخت همانند دوران دفاع مقدس که همه مردم وارد عمل شدند در این شرایط سخت جوهره وجودی خود را بروز دهیم
وی ادامه داد: این افتخار ماست که بتوانیم در این موقعیت سخت همانند دوران دفاع مقدس که همه مردم وارد عمل شدند در این شرایط سخت جوهره وجودی خود را بروز دهیم.
در مصاحبات اولیه از یک کار خلاقانه و خداپسندانه بسیجیان حلقه شهید آوینی باخبر شدیم و به منظور دریافت جزئیات بیشتر از این طرح نزد طراحی رفتیم که لباس‌های شهدا را با عشق و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر روی لباس های کادر درمان بخش کرونایی می‌کشید.
ابتکار بسیج برای روحیه دادن به کادر درمان
حسین صادقی‌زاده، همانگونه که ماژیک و مداد خود را برای طراحی آماده می‌کرد، گفت: از زمان شیوع بیماری در قالب گروه شهید آوینی تصمیم گرفتیم به منظور زنده نگهداشتن شهدای دفاع مقدس طرحی از تصاویر شهدا را بر روی لباس‌های آزمایشگاهی طراحی کنیم که باعث انگیزه دادن به کادر درمان می‌شد.
وی با بیان اینکه تا کنون ۲۰۰ طرح از تصاویر شهدا کشیده شده و این کار ادامه دار است، اظهار کرد: دوستدارن شهدا در سراسر کشور از طرح ما استقبال کردند و عکس شهدا را برای ما ارسال می‌کنند که همه طرح‌هایی که به دستمان برسد را بر روی لباس‌ها می‌کشیم و در نهایت پس از استفاده لباس طرح‌های شهدا در قطع ۷۰ در ۷۰ بریده، خیاطی و در مراسمات مختلف استفاده می‌شود.
اولین نمونه از بیماران کرونایی توسط یک فرزند شهید انجام شد
سید مهدی میراحمدی، یکی نمونه‌گیران این مرکز است که با الگو گیرفتن از داوطلب بودن پدر شهیدش برای مبارزه دشمن، برای مبارزه با کرونا داوطلب شد و اولین نمونه کرونایی استان را گرفت.
وی در پایان این گزارش گفت: از اواخر سال گذشته این استان نیز درگیر ویروس کرونا شد و کار کردن در این حوزه هم سخت و هم ترسناک بود که طبق وظیفه به صورت داوطلب وارد میدان شدم و نمونه‌گیری از مشکوکان به کرونا را آغاز کردم.
وی ادامه داد: در روزهای اول استرس و ترس عجیبی داشتم اما با تشکیل حلقه صالحین شهید آوینی بسیاری از پرسنل وارد این مجموعه شدند و با تأثی گرفتن از شهدا و جان و دل سپردن به سخنان مقام معظم رهبری به کمک آمدند.
میراحمدی با بیان اینکه در حین کار و درمان بیماران شهدا را به جهانیان معرفی می‌کنیم که بسیار بر روی روحیه بیماران، کادر درمان و پرسنل اثر گذار است، بیان کرد: متأسفانه آمار مبتلایان و فوتی‌ها هر روز بالا می‌رود و این ویروس شوخی بردار نیست لذا تنها باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و جان دل به بیانات رهبری بسپاریم که با وجود این سرگروه عادل قطعاً این ویروس از بین می‌رود.
انتهای پیام/3339/م/ح