خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مرخصی استحقاقی کارگران ۱۰ روز شد؟

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 05 آذر 1399 - 21:02
یک کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی درباره عملکرد خلاف قانون کارفرمایان در راستای تخصیص مرخصی استحقاقی به کارگران، توضیحاتی داد.
كارگر،روز،استحقاقي،مرخصي

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
وحید حاجی زاده کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در برخی از پرونده‌هایی که برای من ارسال شده، متاسفانه در قرارداد‌های کار و یا توافقاتی که الحاق شده به قرارداد کار اولیه، یک توافقی را کارفرما از کارگر گرفته که کارگر صرفا در طول مدت قرارداد کار یک ساله فقط می‌تواند ۱۰ روز از مرخصی استحقاقی استفاده کند و روز‌های دیگر مرخصی را ادعایی ندارد.
او گفت: این موضوع کاملا خلاف قانون است به دلیل اینکه قانونگذار میزان استحقاقی کارگران را مشخص کرده است.
حاجی زاده با بیان اینکه هر یک از کارگران مشمول قانون کار در طول مدت یک سال می‌توانند ۳۰ روز مرخصی استحقاقی که تشکیل شده از ۲۶ روز کاری و ۴ روز جمعه استفاده کنند، گفت: حالا اگر کارفرما در قرارداد کار امضاء و اثرانگشت از کارگر بگیرد به هیچ عنوان اعتباری ندارد و کارگر می‌تواند از مرخصی‌های باقی مانده خود استفاده کند.
بیشتربخوانید
انتهای پیام/