خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فعال شدن سامانه بارشی در بسیاری از مناطق کشور/ احتمال بارش باران و برف در تهران

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | چهارشنبه، 05 آذر 1399 - 20:42
کارشناس هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی فعال از غرب کشور، فردا شاهد بارش برف و باران در بسیاری از مناطق خواهیم بود.
بارش،غرب،مركزي،روز،شمال،ضيائيان،هواشناسي،تهران،سامانه،برف،با ...

ضیائیان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:
صادق ضیائیان مدیر مرکز مدیریت و پیش بینی سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها از اواخر امشب سامانه بارشی فعال از سمت مرز‌های غربی وارد کشور می‌شود گفت: با فعالیت این سامانه از روز پنج شنبه در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، مازندران، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.
او ادامه داد: فردا در استان‌های خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران و قم بارش برف و باران وزش باد شدید پیش بینی می شود.
این کارشناس هواشناسی بیان کرد: این سامانه بارشی در استان‌های غرب ، جنوب غرب و جنوبی کشور سبب رعد وبرق و در مناطق مستعد سبب بارش تگرگ می‌شود.
ضیائیان با بیان اینکه بارش در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی عمدتا به صورت برف خواهد بود افزود: شدت بارش در شمال غرب، سواحل غربی و مرکزی خزر و در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی است.
بیشتر بخوانید:
او توضیح داد: روز جمعه از شدت فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب و غرب تا حدودی کاسته می‌شود، اما همچنان در اکثر مناطق کشور به جز سیستان وبلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و جنوب کرمان بارش خواهیم داشت.
این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه شدت بارش در این روز در شمال وشرق خوزستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد است افزود: روز شنبه بارش در مناطق غرب، جنوب غرب، نواحی مرکزی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، نیمه شمالی فارس، بوشهر،یزد، و شمال خلیج فارس رخ خواهد داد.
ضیائیان تصریح کرد: روز یکشنبه علاوه بر این مناطق در استان‌های ساحلی خزر و شمال کشور نیز بارش باران خواهیم داشت.
او افزود: شدت بارش در این دو روز در استان‌های خوزستان، لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و کرمانشاه است.
این کارشناس هواشناسی یادآور شد: دریای خزر در روز‌های پنج شنبه و جمعه و خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان از روز پنج شنبه تا یکشنبه مواج هستند.
ضیائیان درباره وضعیت آب وهوای تهران هم گفت: فردا صبح آسمان تهران ابری همراه با غبار صبحگاهی است.
فردا شب هم آسمان تهران ابری همراه با مه رقیق است و در برخی ساعات بارش باران پیش بینی می شود و احتمال بارش برف هم وجود دارد.
او بیان کرد: بیشترین دمای تهران فردا به ۹ درجه و کمترین آن به ۴ درجه می رسد.
انتهای پیام/