خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نیروی دریایی در اوج آمادگی دفاعی است

ایسنا | سیاسی | چهارشنبه، 05 آذر 1399 - 19:46
فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش گفت: ضربه مهلک و بزرگ 7 آذر 59 به دست شیرمردان نیروی دریایی ارتش به دشمن بعثی سبب شد که پایان جنگ دیگر تحرک خاصی از ناحیه صدام در حوزه دریا شاهد نباشیم.
دريايي،نيروي،ارتش،كشورمان،جنگ،ناوگان،تجاري،دشمن،عمليات،آبهاي ...

فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش گفت: ضربه مهلک و بزرگ 7 آذر 59 به دست شیرمردان نیروی دریایی ارتش به دشمن بعثی سبب شد که پایان جنگ دیگر تحرک خاصی از ناحیه صدام در حوزه دریا شاهد نباشیم.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیردریادار دوم آریا شفقت رودسری صبح امروز در یک نشست خبری در آستانه 7 آذر روز نیروی دریایی اظهار کرد: افتخار نیروی دریایی آن است که با تمسک یافتن به روحیه بسیجی توانسته در تمامی عرصه‌ها به بالندگی دست یابد و راه و سیره شهدای خویش را به عنوان سرمایه بزرگ معنوی، صیانت و پاسداری کند.
وی افزود: 7 آذر سالروز عملیات افتخار آفرین مروارید است که دشمن بعثی مقهور اراده فرزندان ملت ایران در نیروی دریایی و نیروی هوایی ارتش شد.
ضربه ناشی از این عملیات پرافتخار به قدری سنگین و همه‌جانبه بود که زمام نیروی دریایی صدام را در هم کوبید.
پس از آن دشمن بعثی دیگر هیچ‌گاه نتوانست در حوزه دریایی مستقلا و با اتکای به توان خود بر علیه ملت ما اقدامی انجام دهد.
فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش، انهدام دو سکوی مهم نفتی عراق و قطع بخش بزرگی از توان صادرات نفت این کشور در زمان جنگ را از دیگر دستاوردهای عملیات مروارید برشمرد و خاطرنشان کرد: دشمن قدرت نیروی دریایی ما را در همان اولین روزهای به راه انداختن جنگ تحمیلی دید و ما اراده خودمان را تا پایان جنگ با اقتدار به دشمن تحمیل کردیم.
امیر دریادار دوم شفقت رودسری در ادامه گفت: ضربه مهمی که بواسطه چند عملیات مستمر و پیروز نیروی دریایی کشورمان در آذر 59 بر پیکره نیروی دریایی رژیم بعث وارد شد، سبب شد که نیروی دریایی ارتش عراق تا پایان جنگ زمین‌گیر شود.
وی به عملیات اسکورت کاروان کشتی‌های تجاری و نفتکش کشورمان در آبهای خلیج فارس اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات دیگر نیروی دریایی ارتش در دوران جنگ تحمیلی، صیانت از سرمایه‌های کشورمان بود که دشمنان نتوانند گزندی به آنها وارد کنند و نفت کشورمان به خوبی صادر و از سوی دیگر کشتی‌های تجاری حامل کالاهای استراتژیک بتوانند به سلامت وارد بنادر شوند.
این مهم در دوران جنگ تحمیلی و با وجود همدستی استکبار با صدامیان به خوبی انجام گرفت و صدها محموله بزرگ نفت و صدها محموله عظیم کالاهای تجاری در طول 8 سال دفاع مقدس، اسکورت و همراهی شد.
فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش در ادامه به مأموریت‌های جدید نیروی دریایی ارتش حسب تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و ورود به عرصه جدیدی از اقتدار آفرینی در آبهای بین‌المللی اشاره و عنوان کرد: تاکنون 70 ناوگروه از نیروی دریایی ارتش با نقش‌آفرینی ناوشکن‌های سبلان، لاوان، بندرعباس، جماران و ...
به آبهای دور اعزام شده‌اند.
این ناوها توانسته‌اند ضمن ایفای مأموریت‌های خود، از ناوگان تجاری و نفتکش کشورمان نیز در آب‌های بین‌المللی حفاظت و حراست کنند.
امیردریادار دوم شفقت رودسری با بیان این که مهم‌ترین فعالیت‌های تجاری کشورها از طریق دریا صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: هر کشوری که نیروی دریایی قوی و توانمندی نداشته باشد، در دنیای امروز دچار نوعی خفگی است.
حضور مقتدرانه ناوگان نیروی دریایی کشورمان در آبهای بین‌المللی سبب شد که دزدان دریایی در چندین مورد دزدی دریایی از ناوگان نفتکش و تجاری کشورمان ناکام بمانند.
وی در ادامه یکی از ویژگی‌های منحصربفرد نیروی دریایی کشورمان را اتکای به توان داخلی و تأمین نیازهای خود در داخل برشمرد و ادامه داد: دشمنان بدنبال تضعیف ما در عرصه‌های نظامی بودند اما این تحریم‌ها سبب شد که نیروی دریایی در درون خویش به سمت بالندگی دفاعی گام بردارد و تجهیزات مورد نیاز خود را بسازد.
اکنون با ناوشکن‌های ساخته شده به دست خودمان در آب‌های بین‌المللی و آب‌های دور حضور می‌یابیم.
این افتخار بزرگی است.
انتهای پیام