خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

ایسنا | سیاسی | چهارشنبه، 05 آذر 1399 - 19:46
اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) پنجم آذر ماه ۱۳۹۹ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.
آمريكا،دولت،رئيس،ايران،جمهور،شكايت،معاونت،حقوقي،معاون،جمهوري ...

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) پنجم آذر ماه ۱۳۹۹ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت با بیان اینکه اگر اراده‌ای در حاکمان آینده آمریکا وجود داشته باشد، حل مساله ایران و آمریکا آسان خواهد بود،‌ گفت:‌ امیدواریم دولت آینده آمریکا در اولین قدم ها سیاست های ترامپ را نسبت به ایران با صراحت محکوم کند.اگر چنین اراده‌ای در دولت آینده آمریکا وجود داشته باشد ایران و آمریکا می‌توانند اعلام کنند که به شرایط ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ باز می‌گردند.
گره اصلی با یک اراده و تصمیم می‌تواند گشاده و باز شود.
همچنین مشروح گفت‌وگوهای حسینعلی امیری معاون پارلمانی‌ رییس‌ جمهوری، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهوری،‌ محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.
به دولت جدید آمریکا خوشبین نیستیم/ از رفتن ترامپ خوشحالیم
محمود واعظی رییس دفتر رییس‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که با توجه به سابقه رفتارهای دولت آمریکا نسبت به ایران، ارزیابی وی از تشکیل دولت جدید در این کشور چیست، اظهار کرد: امروز آنچه که مطرح است، نه در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان حتی کشورهای موتلف آمریکا این است که کسی که چهار سال رییس‌جمهوری آمریکا بود و به سیاست آشنایی نداشت، لحظه‌ای تصمیم می‌گرفت و در نظم بین‌المللی و روابط میان کشورها مشکلاتی به وجود می‌آورد که از جمله آن در خاورمیانه و به ویژه فشارهای شدیدی که در سه سال گذشته بر ملت ایران آورده، حالا رفته است و طبیعی است که ما هم از شکست و رفتن او استقبال کرده‌ایم.
اما اینکه ما به دولت بعدی آمریکا خوشبین باشیم، نه.
ما به هیچ دولتی خوشبین نیستیم مگر اینکه ببینیم در عمل چه می‌کنند.
کاهش ۴۵ درصدی تردد جاده‌ای کشور
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازیبا تشکر و قدردانی از مردم برای رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا اظهار کرد: با اعمال محدودیت‌های جدید شاهد کاهش تردد حدود ۴۵ درصدی در جاده‌های کشور هستیم که امیدواریم با همکاری وسیعی که مردم دارند شاهد شکسته شدن زنجیره انتقال بیماری باشیم.
رئیس جمهور شخصا از نماینده‌ای شکایت نکرده است
حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره شکایت رئیس جمهور از برخی نمایندگان مجلس اظهار کرد: رویکرد دولت شکایت نکردن از نمایندگان مجلس است و قطعا رئیس جمهور شخصا در این زمینه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شکایت نکرده است.
پیگیری این موضوعات در حوزه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری نبوده و معاونت حقوقی در این زمینه پاسخگو خواهد بود.
توضیحات جنیدی درباره استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای پرونده هواپیمای اوکراینی
لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهوری درباره اقدامات این معاونت در پرونده سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی و چگونگی استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای جبران خسارات خانواده‌های داغدار این حادثه، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: معاونت حقوقی مسئولیت مدنی و ارزیابی خسارات را به عهده داشت، چون بعد کیفری و مسائل جزایی آن در مرجع قضایی است و ابعاد مذاکراتی را وزارت خارجه پیگیری می‌کند و ما درباره حق خانواده‌ها از منظر جبران‌های مالی کار را به عهده داریم.
همچنین در جلسه امروز هیئت وزیران که به منظور رعایت مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا به دو صورت حضوری و مجازی تشکیل شد، بحث و بررسی درخصوص راهکارهای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورایعالی هماهنگی اقتصادی، در دستورکار قرار گرفت.
انتهای پیام