خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای خراسان شمالی تسهیلات کم‌بهره دریافت می‌کنند

ایسنا | استان‌ها | چهارشنبه، 05 آذر 1399 - 19:19
مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان شمالی گفت: کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ی استان در راستای تثبیت فرصت های شغلی تسهیلاتی با کارمزد چهار درصد دریافت می کنند.
فرهنگ،شمالي،اشتغال،خراسان،ارشاد،تسهيلات،هنري،رسانه،استان،فرهنگي

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان شمالی گفت: کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ی استان در راستای تثبیت فرصت های شغلی تسهیلاتی با کارمزد چهار درصد دریافت می کنند.
حسین فرخنده، با اعلام این خبر گفت: اعتبار حمایتی از کسب و کارهای فرهنگی ، هنری و رسانه ای در استان خراسان شمالی ۲۱ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال با کارمزد چهار درصد برای تمام بخش ها است و کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای شامل؛ تمام اشخاص حقیقی و حقوقی بخش های خصوصی و تعاونی می توانند تقاضای دریافت تسهیلات بانکی را برای ایجاد و یا تثبیت فرصت های شغلی در قالب سه رسته رسانه ای و تولید محتوای دیجیتال، فرهنگی و هنری در سامانه "تحفه" به نشانی https://tohfeh.farhang.gov.ir ثبت کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی وی افزود: سامانه تحفه (تسهیلات حمایتی فرهنگ و هنر) در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه منعقد مابین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان برنامه و بودجه (موضوع تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور) و به منظور اجران شدن «برنامه تولید و اشتغال فرهنگ و هنر» و اعطای تسهیلات حمایتی به طرح های اشتغال زای برنامه اشتغال شهری از منابع بانک های عامل منتخب، طراحی و پیاده سازی شده است.
وی تصریح کرد: این تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال و به منظور اشتغال زایی و حمایت از آسیب های شیوع کرونا با کارمزد چهار درصد به متقاضیان داده می شود و درخواست های بیش از یک میلیارد ریال در کار گروه ملی اشتغال بررسی خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی ادامه داد: متقاضیان تمامی شرایط و مسائل مربوط به دریافت این وام را در سامانه تحفه مطالعه کنند تا از واجد شرایط بودن اطمینان حاصل کنند.
یادآور می شود؛ ثبت نام از متقاضیان از ۲۳ مهرماه آغاز و تا پایان سال جاری ادامه دارد.
انتهای پیام