خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 30 فروردین 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ویدئو / باز هم آنفلوانزای پرندگان در «میقان»

ایسنا | اجتماعی و حوادث، استان‌ها، چند‌رسانه‌ای | چهارشنبه، 05 آذر 1399 - 19:18
تالاب «میقان» در پنج کیلومتری اراک واقع شده و همواره به عنوان جاذبه طبیعی و گردشگری و قطبی برای پرنده‌نگری در مرکز کشور مطرح بوده است. زمستان‌ها در کنار مهاجرت پرندگان به این زیستگاه، بیم شیوع بیماری‌هایی مثل آنفلوآنزای پرندگان وجود دارد و امسال هم مانند سال ۹۵، این نگرانی بروز یافته است. نخستین مورد شیوع این بیماری در میقان، ۳۰ آبان شناسایی شد و به سرعت ممنوعیت تردد و نزدیک‌شدن به تالاب در دستور کار قرار گرفت. در چند روز اخیر با استقرار گروه‌های عملیاتی، بیش از ۵۰۰ هکتار از تالاب میقان پایش و ۴۵ لاشه پرنده بیمار شناسایی و دفن شده‌ است.
ميقان،تالاب،شيوع،پرندگان

تالاب «میقان» در پنج کیلومتری اراک واقع شده و همواره به عنوان جاذبه طبیعی و گردشگری و قطبی برای پرنده‌نگری در مرکز کشور مطرح بوده است.
زمستان‌ها در کنار مهاجرت پرندگان به این زیستگاه، بیم شیوع بیماری‌هایی مثل آنفلوآنزای پرندگان وجود دارد و امسال هم مانند سال ۹۵، این نگرانی بروز یافته است.
نخستین مورد شیوع این بیماری در میقان، ۳۰ آبان شناسایی شد و به سرعت ممنوعیت تردد و نزدیک‌شدن به تالاب در دستور کار قرار گرفت.
در چند روز اخیر با استقرار گروه‌های عملیاتی، بیش از ۵۰۰ هکتار از تالاب میقان پایش و ۴۵ لاشه پرنده بیمار شناسایی و دفن شده‌ است.
تصویربردار: فرزاد زنجیردار / تدوینگر: محمد اسدی