خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 03 بهمن 1399
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

آخرین اخبار به صورت آنی در موتور جستجوی خبیر:
جستجو در میان 2072531 خبر

اهمیت خواب خوب در دوران محدودیت‌های کرونایی

ایسنا | اجتماعی و حوادث | چهارشنبه، 05 آذر 1399 - 02:13
در شرایط همه‌گیری کرونا و به دنبال آن، اعمال محدودیت‌های قرنطینه‌ای و تردد در شهرها، اغلب ما ممکن است با بی‌نظمی در برنامه خواب شبانه‌روزی‌مان مواجه شویم و این در حالی است که خواب آشفته یا کمبود خواب به نوبه خود سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند.
خواب،شب،ساعت،نارسايي،قلبي،رتبه،خودداري،معرض،سنگين،ورزش،مشكل، ...

خلاصه خبر

به گزارش ایسنا، به دلیل اهمیت کیفیت خواب برای حفظ سلامت عمومیِ افراد توصیه می‌شود که حتی در چنین شرایطی نیز با رعایت برخی نکات بهداشتی از داشتن خواب خوب به ویژه خواب شبانه کافی غافل نشویم.
این کار ساعت بدن شما را تنظیم کرده و کمک می‌کند شب‌ها راحت‌تر به خواب رفته و در طول شب نیز از خواب بیدار نشوید.
علاوه بر این کارشناسان توصیه می‌کنند از نور روشن برای کمک به مدیریت ریتم شبانه‌روزی خود استفاده کنید.
در عصر و شب از کاربردِ چراغ‌های با نورِ زیاد خودداری کنید و هنگامِ صبح، خود را در معرض نور آفتاب قرار دهید.
سیگار و کافئین می‌توانند خواب را مختل کنند.
اگر می‌توانید دو یا سه ساعت قبل از خواب از خوردن وعده‌های غذایی سنگین و حجیم خودداری کنید.
ارتباط عادات خواب خوب با کاهش خطر نارسایی قلبی
هر یک از این افراد براساس چندین فاکتور رتبه گرفتند از جمله سحرخیز بودن، هفت تا هشت ساعت خواب در شب، خر و پف نکردن، ابتلا نبودن به بیخوابی و احساس خواب آلودگی در طول روز.
همچنین می‌توانید روال خواب خود را در یک دفترچه یادداشت کنید تا برای شناساییِ بهترِ الگوی خوابتان و مواردی که ممکن است خوابتان را با مشکل مواجه کند به پزشک کمک کنید.