سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خیز «عشق آباد» برای احیای جاده ابریشم بزرگ

فارس | بین‌الملل، بین‌الملل | دوشنبه، 27 اسفند 1397 - 15:38
کارشناس ترکمن گفت: «عشق آباد» از طریق ایجاد جاده‌، خطوط ریلی، مسیرهای دریایی و هوایی مدرن، جاده ابریشم بزرگ را بازسازی می‌کند.
تركمنستان،حمل،نقل،تركمن،–،جاده،المللي،اقتصادي،ابريشم،مسيرهاي ...

کارشناس ترکمن گفت: «عشق آباد» از طریق ایجاد جاده‌، خطوط ریلی، مسیرهای دریایی و هوایی مدرن، جاده ابریشم بزرگ را بازسازی می‌کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «شمشاد ساپاراوا» استاد بخش فنی و حرفه‌ای وزارت تجارت و روابط اقتصادی ترکمنستان در مورد تلاش این کشور برای بازسازی و احیا مسیرهای جاده ابریشم بزرگ خبر داد.
وی با بیان اینکه «عشق آباد» در عرصه بین المللی به طور فعال استراتژی حمل و نقل جهانی را ترویج می‌کند، گفت: برای ترکمنستان شرکت در این پروژه تدارکات بین المللی به معنی فعال سازی فرصت‌های ترانزیتی می‌باشد.
ساپاراوا ادامه داد: جاده ابریشم بزرگ به لطف اجرای موفقیت‌آمیز سیاست حمل ونقل «قربان‌قلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان بازسازی می‌شود.
وی افزود: این مسیرها که عملا با مسیرهای بین قاره‌ای همخوانی دارند تقویت روابط خارجی، گسترش ترانزیت در بخش اروپا و ارتباطات فرهنگی و گردشگری را تضمین می‌کنند.
ساپاراوا گفت: در چارچوب برنامه رئیس جمهور ترکمنستان در مورد توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور برای سال‌های 2019-2025 عشق آباد به عنوان پل همکاری‌های اقتصادی فراقاره‌ای اروپا، آسیا و اقیانوسیه و آسیای جنوبی پیش بینی شده است.
وی افزود: ترکمنستان در عرصه بین المللی به منظور وحدت فرصت‌های جغرافیایی، زیربنایی، فنی و تکنولوژیکی کشورها و مناطق مختلف به طور فعال استراتژی جهانی حمل و نقل را ترویج می‌دهد.
ساپاراوا گفت: خط ریلی بین قاره‌ای «قزاقستان-ترکمنستان-ایران» به خط اصلی دالان بین المللی شمال – جنوب تبدیل شده است.
وی افزود: این مسیر مناسب راه را به سمت بازارهای آسیایی باز می‌کند و برای ترکمنستان و قزاقستان که دسترسی مستقیم به اقیانوس ندارد بسیار مهم است.
ساپاراوا گفت: یکی دیگر از مسیرهای حمل و نقل در امتداد مسیر آسیای مرکزی و خاورمیانه (ازبکستان-ترکمنستان-ایران-عمان) قرار گرفته و قزاقستان نیز به این پروژه پیوسته است.
وی ادامه داد: ساخت خط ریلی دیگری میان «ترکمنستان-تاجیکستان-افغانستان» راه به سمت بنادر پاکستان و ایران را باز و به فرایندهای همگرایی در منطقه کمک و جاده ترانزیتی ترکمنستان، آذربایجان، گرجستان و ترکیه، افغانستان را به اروپا متصل می‌کند.
ساپاراوا همچنین گفت: بهبود بهره وری سیستم‌های حمل و نقلی و تدارکاتی در ترکمنستان، حفظ تعادل در تعاملات بین منطقه‌ای و بین قاره‌ای، دستیابی به بهره وری از ادغام این سیستم‌ها برای کشورهای اورآسیا از اهمیت اقتصادی، استراتژی و سیاسی بالایی برخوردار است.
در ترکمنستان حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی با سرعت رو به رشد است.
احداث راه آهن بر روی «آمودریا»، پل جاده‌ای «ترکمن آباد – فاراب»، بزرگ راه «ترکمن باشی – گاراباغاز»، «ماری – سرخت آباد»، «ترکمن آباد – گازاچاک – داش آغوز«، «ترکمن آباد – ترکمن باشی» در فضای اقتصادی اورآسیا حائز اهمیت می‌باشند.
ترکمنستان ضمن شرکت در پروژه‌های خطوط حمل و نقل اروپا-قفقاز-آسیا در زمینه احیای جاده ابریشم بزرگ و تقویت وضعیت مهم ترین مرکز حمل و نقل منطقه‌ای تلاش به خرج می‌دهد.
ساخت و بهره برداری از یک بندر بین‌المللی در منطقه ترکمن باشی از بزرگترین طرح‌های این کشور به شمار می‌رود.
این بندر شرایط مناسبی برای بازارهای شرق نزدیک و میانه، کشورهای حوضه اقیانوس هند در جهت ورود به کشورهای اروپایی فراهم می‌کند.
همچنین فرودگاه بین المللی عشق آباد قطب حمل و نقل ترکمنستان به شمار می‌رود و در این فرودگاه تمام شرایط مناسب برای حمل و نقل چند منظوره وجود دارد.
استراتژی تدارکاتی ترکمنستان توسعه جامع کیفی حوزه‌های حمل و نقل و ارتباطات، همکاری نزدیک آنها و هماهنگی حرکت محموله‌ها را در بر می‌گیرد.
تقریبا به طور کامل قطارهای راه آهن ترکمنستان به روز رسانی شده و بخش هوایی این کشور با هواپیماهای جدید بوئینگ مجهز شده است.
نیروهای دریایی ترکمنستان دارای تکنولوژی بالا، کشتی‌های مدرن برای حمل و نقل مسافران و کامیون‌های باری می‌باشند.
انتهای پیام/ح