۱۷ برابر شدن پوشش تحصیلی دانش آموزان استثنایی در سه دهه اخیر
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: ۱۵۲ هزار دانشآموز تحت پوشش داریم که ۷۰ هزار نفر از آنها در مدرسه عادی درس میخوانند و ۸۲ هزار نفر از آنها در ۱۶۰۰ مدرسه خاص استثنایی درس میخوانند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: ۱۵۲ هزار دانشآموز تحت پوشش داریم که ۷۰ هزار نفر از آنها در مدرسه عادی درس میخوانند و ۸۲ هزار نفر از آنها در ۱۶۰۰ مدرسه خاص استثنایی درس میخوانند.
به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی در مراسم امضا تفاهم نامهای که میان سازمان بهزیستی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی منعقد شد، بیان کرد: ۱۵۲ هزار دانشآموز تحت پوشش داریم که ۷۰ هزار نفر از آنها در مدرسه عادی درس میخوانند و ۸۲ هزار نفر از آنها در ۱۶۰۰ مدرسه خاص استثنایی درس میخوانند.
خوشبختانه از سال ۱۳۷۰ که اساسنامه به طور رسمی تایید شده است این پوشش تحصیلی ۱۷ برابر شده است و اعتبارات نیز ۸ برابر شده است.
وی ادامه داد: در سال ۹۹ با وجود همه محدودیتها، اعتبارات ۵۰ درصد افزایش یافته است و سعی کردیم اعتبارات خدمات توانبخشی را ۱۰۰ درصد افزایش دهیم.
رئیس سازمان اموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی تمام ماموریتهایی که وزارت اموزش و پرورش دارد را برعهده دارد.
علاوه بر آن بخشی از ماموریتهایی که سازمان بهزیستی به ویژه در حوزه توانبخشی و بخشی از ماموریتهایی که وزارت بهداشت و درمان در حوزه سلامت دارد را نیز برعهده دارد.
ما علاوه بر ارائه این خدمات، دو سه کار نیز برای اموزش و پرورش عمومی انجام میدهیم.
یعنی برنامه سنجش برای همه دانش آموزان است.
طرح تلفیقی فراگیر برای همه دانش اموزان است.
معاون وزیر با بیان اشاره به انعقاد تفاهمنامه بین آموزش و پرورش استثنایی و سازمان بهزیستی اظهار کرد: این تفاهمنامه اینطور نیست که بر روی کاغذ بماند و ما مصمم هستیم که این تفاهم نامه اجرایی شود به همین دلیل کارگروهی در نظر گرفتیم و این کارگاه را شخصا رصد خواهم کرد.
حسینی با اشاره به نکات مهم تفاهم نامه همکاری اظهار کرد: در بند اول ایجاد سامانه جامع مدیریت خدمات آموزشی و توانبخشی است.
وی همچنین با اشاره به نکته دوم افزود: گاهی در تشخیص و گاهی در شیوه آموزش و در شیوه توانبخشی ممکن است اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد، امروز در این تفاهم نامه هم اندیشی میشود تا در شیوه تشخیص و شیوه آموزش و توانبخشی به تفاهم بین بخشی برسیم.
وی افزود: نکته سوم که بسیار مهم است، راهاندازی مرکز مدرسه است، در این تفاهم آمده است که به سمتی برویم که مدارس ما و مراکز سازمان در مجاورت هم قرار گیرند و مرکز مدرسه ایجاد شود که این اقدام خاص و ویژه است.
حسینی تصریح کرد: نکته دیگر تشکیل کارگروه مشترک پژوهشی و علمی است.
همچنین برپایی نشستهای علمی و مشترک میتواند کارگشا باشد.
پنجمین نکته همکاری در طرح مداخلات به هنگام طراحی است.
به گزارش ایسنا، این تفاهم نامه با هدف همکاری در راستای گسترش فعالیت های آموزشی، توانبخشی و حمایتی و تبادل تجارب میان سازمان بهزیستی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی منعقد شد.
انتهای پیام