خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

یک نماینده عراقی: سردار سلیمانی دوست همه طرف‌ها در عراق بود

ایسنا | سیاسی | سه شنبه، 04 آذر 1399 - 16:13
یکی از نمایندگان پارلمان عراق گفت که شهید سلیمانی تنها دوست شیعیان نبود بلکه دوست همه طرف ها از جمله کردها و اهل سنت بود.
سليماني،عراق،سردار،دوست،شيعيان،عراقي

یکی از نمایندگان پارلمان عراق گفت که شهید سلیمانی تنها دوست شیعیان نبود بلکه دوست همه طرف ها از جمله کردها و اهل سنت بود.
به گزارش ایسنا، احمد الکنانی، نماینده پارلمان عراق در گفت وگو با شبکه آسیا در رابطه با نقش شهید سپهبد سلیمانی در عراق گفت: من به شخصه سردار سلیمانی را از نزدیک دیدم، دخالت او برای آزادسازی سرزمین های عراق و کمک به نیروهای امنیتی عراقی بود.
شهید سلیمانی دوست همه عراقی ها بود نه تنها شیعیان، او در بسیاری از مشکلات اهل سنت کنار آن ها ایستاد و مورد احترام همگان بود.
وی تاکید کرد: دخالت های سردار سلیمانی مثبت و خیرخواهانه بود و اقدامات او آنگونه که برخی ها معتقدند با سوء نیت نبود.
او به هنگام بروز اختلافات میان رهبران سیاسی برای نزدیک کردن رویکردها و نظرات آن ها تلاش می کرد.
این نماینده عراقی خاطرنشان کرد: روابط عراق با دیگر کشورها امروز باید به دور از هرگونه اختلافات مذهبی و فرقه گرایی باشد و سخن گفتن در رابطه با اینکه سردار سلیمانی فقط دوست شیعیان بود و به دنبال منافع آن ها بوده است، درست نیست بلکه حتی کردها و شخص مسعود بارزانی از مواضع سردار سلیمانی تمجید می کردند و رهبران اهل سنت نیز از او تعریف می کردند.
انتهای پیام