خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برند"سمنان پایتخت کتاب" زمینه‌ساز توسعه گردشگری در استان سمنان

ایسنا | استان‌ها | سه شنبه، 04 آذر 1399 - 16:12
گفت: برند "سمنان پایتخت کتاب" می‌تواند زمینه‌ساز توسعه گردشگری استان باشد.
سمنان،كتاب،پايتخت،فرهنگ،استان،گردشگري،ارشاد،اسلامي

ایسنا/سمنان گفت: برند "سمنان پایتخت کتاب" می‌تواند زمینه‌ساز توسعه گردشگری استان باشد.
مهدی جمال روز 4 آذر ماه 1399 در دیدار مدیر کل و معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با وی از اجرای طرح معرفی سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور استقبال کرد.
او با تاکید بر اینکه مردم دانا و افزایش فهم گردشگری زمینه ساز توسعه گردشگری است، بیان کرد: دانایی زمینه ساز رشد گردشگری است و دانایی با کتاب خواندن حاصل می‌شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اعلام حمایت این اداره کل از معرفی سمنان به عنوان شهر پایتخت کتاب، گفت: تبدیل سمنان به پایتخت کتاب، تراز شهر گردشگر را بالا می‌برد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز با اشاره به اینکه یکی از قابلیت‌های مهم سمنان برخورداری از مردم فرهیخته، با فرهنگ و با سطح سواد بالا است، گفت: یکی از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت شهرداری سمنان، معرفی سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور و در مرحله بعد پایتخت کتاب جهان است.
فرشید فلاح لاله زاری با اشاره به اهمیت همکاری و مشارکت بین دستگاه‌ها، به ویژه میراث‌فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: تنوع برنامه‌ها در دو دستگاه مشترک است و این دو اداره کل با گروه‌های مرجع و افراد فرهیخته در ارتباط هستند.
وی اجرای طرح پایتخت کتاب را در گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی موثر دانست و گفت: مردم سمنان از فرهیختگی بالایی برخوردارند، تعداد بالای دانشجوی و بالا بودن سطح سواد این استان، همگی زمینه‌ساز تبدیل سمنان به پایتخت کتاب کشور است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، تشکیل باشگاه نویسندگان کودک و نوجوان و کتابخانه‌های گنجینه را از جمله برنامه‌های جنبی سمنان پایتخت کتاب عنوان کرد.
انتهای پیام