خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برچسب استاندارداجباری به صنوف زنجان ارائه می شود

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 04 آذر 1399 - 16:03
زنجان-مدیرکل استاندارد استان زنجان، از تهیه و ارائه برچسب استاندارد به صنوف زنجان برای نخستین بار در کشور خبر داد.
استاندارد،استان،صنفي،بازرسي،كالاهاي،علامت،مراكز،بازار،مغاير، ...

به گزارش خبرنگار مهر، داود کارگرزاده ظهر سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار در محل استانداری زنجان، گفت: برچسب استاندارد برای صنوف، نخستین بار در کشور به اصناف زنجانی داده می شود.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون، همکاران استاندارد، بازرسی از مراکز صنفی استان در تمامی صنایع تحت پوشش اعم از غذایی و کشاورزی، نساجی و چرم، بسته‌بندی و سلولزی، شیمیایی، خودرو نیرومحرکه، برق و الکترونیک، ساختمانی و معدنی، انرژی و محیط زیست و سایر، مکانیک و فلزشناسی را انجام دادند که در مجموع یک هزار و ۵۹۴ مورد بازرسی را شامل می‌شود.
کارگرزاده با بیان اینکه از سال ۸۸ به منظور استانداردسازی، حفظ سلامت و ایمنی جامعه از طریق کنترل کیفیت اقلام موجود در بازار اعتمادسازی و توجه جامعه به کیفیت مطلوب محصولات سازمان ملی استاندارد ایران نسبت به اجرای طرح هماهنگ استاندارد طاها اقدام می‌کند، گفت: در این طرح بازرسان استاندارد ضمن مراجعه به مراکز صنفی استان توضیحات لازم در خصوص کالاهی مشمول استاندارد و لزوم رعایت آن‌ها را به مسئولان صنفی ارائه کرده و سپس به بازرسی از کالاهای مورد عرضه و فروش در مرکز می‌پردازند.
مدیرکل استاندارد استان زنجان، گفت: کالاهای مشمول استاندارد اجباری فاقد علامت استاندارد، جعل علامت استاندارد، تاریخ مصرف کالاها دارای علامت استاندارد منقضی شده، کالاهای دارای علامت استاندارد به لحاظ بازرسی مغایر با استاندارد، استفاده از ظروف و بسته‌ببندی مخصوص کالاهای دارای علامت استاندارد به قصد تقلب و غیره در راستای طرح طاها در سطح بازار پایش می‌شوند.
کارگزاده افزود: اگر کالاهای موجود در واحدهای صنفی منطبق با یکی از حالات باشد بازرسان مکلف هستند با رعایت قوانین و مقررات مربوطه نسبت به توقیف کالاهای مذکور اقدام کنند.
وی با بیان اینکه از یک هزار و ۵۹۴ مورد بازرسی انجام گرفته از مراکز صنفی استان تاکنون، ۸۵ مورد از مراکز صنفی با ۱۴۶ فرآورده مغایر شناسایی و توقیف شده است، گفت: ۱۴۱ مورد از بازرسی‌ها نیز مربوط به لوازم یدکی خودرو بوده و در این بازرسی‌ها تعدادی از اقلام مغایر استاندارد شناسایی و توقیف شده است که گزارش آن ماهانه به سازمان صنعت و معدن استان جهت بررسی و اقدام قانونی ارسال می‌شود.
مدیرکل استاندارد استان زنجان، افزود: بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان، بازرسی از مراکز صنفی لوازم یدکی استان به صورت گشت مشترک، بازرسان سازمان صنعت و معدن، اداره کل استاندارد و اتحادیه لوازم یدکی‌فروشان است.