خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

فلسطین و چارچوب حق فلسطینیان خط قرمز اسلام است

باشگاه خبرنگاران | سیاسی | سه شنبه، 04 آذر 1399 - 16:02
نماینده جنبش حماس در ایران معتقد است که فلسطین و چارچوب حق فلسطینیان خط قرمز اسلام است که حاج‌قاسم اعتقادی راسخ به آنها داشت.
فلسطين،اسلام،صهيونيستي،شهيد،رژيم،مسأله،خالد،انسانيت،فلسطينيا ...

خالد القدومی در نخستین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین:
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، خالد القدومی نماینده جنبش حماس در ایران صبح امروز سه‌شنبه ۴ آذر در نخستین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین درباره مسأله فلسطین تطبیع با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و به‌ خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس گفت: باید این سوال را بپرسیم که شهید حاج‌قاسم سلیمانی که شهید قدس نامیده شد به چه علت به شهادت رسید و سیره عملی این شهید چگونه بوده است.
این در حالی است که او ایمان راسخ به خدا و دین اسلام و کار انبیاء و اولیاء داشت.
وی افزود: حاج‌قاسم و جمهوری اسلامی ایده داشته و دارند و در عمل هم اقدام می‌کنند.
ایده یعنی چارچوب و جهت‌گیری که مبتنی بر عقیده است و حاج‌قاسم و جمهوری اسلامی همواره به فلسطین عنایت ویژ‌ه‌ا‌ی داشته‌اند.
القدومی گفت: مسأله فلسطین مسأله انسانیت است؛ ما باید به دنبال انسانیت یعنی دین، مذهب، اخلاق و فرهنگ باشیم، زیرا عده‌ای دزد حق عده‌ای دیگر را سرقت کرده‌اند و به آن‌ها نمی‌دهند.
مشکل اصلی امروز به زور و قدرت باز می‌گردد؛ چرا که نیرو‌های استکباری اعتقاد به زور و قدرت داشته و به حقوق بشر و انسانیت اعتقادی ندارند.
وی گفت:کمیسیون‌های جهانی حقوق بشر باید در برابر حق فلسطینیان پاسخگو باشند.
بیشتر بخوانید
امارات و بحرین از سال ها قبل با رژیم صهیونیستی روابط سیاسی داشتند
وی ادامه داد: عادی‌سازی روابط برخی از کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی را در این روزها شاهد هستیم؛ در شرایطی که ظلم و خیانت و زور صهیونیست‌ها را می‌بینیم و آن‌ها اعلام کرده اند اسرائیل دشمن نیست و در منطقه حق دارد؛ درحالی که حتی خود اروپایی‌ها هیچ معامله‌ای با شهرک‌نشینان ندارند.
نماینده جنبش حماس اظهار کرد: نتانیاهو اعلام کرده ۴ کشور با اسرائیلِ غاصب روابط خود را عادی کرده‌اند و ١٠ کشور دیگر هم در نوبت هستند، ولی باید علمای اسلام، سیاسیون و درباره فلسطینیان توضیح دهند.
خالد القدومی با بیان اینکه به نظر می‌رسد وحدت نظر و برنامه مشخصی درباره فلسطین وجود ندارد تصریح کرد: ترامپ و بحرین نمی‌توانند برای موضوع فلسطین که مسأله اول جهان اسلام است تصمیم‌گیری کنند.
فلسطین و چارچوب حق فلسطینیان خط قرمز اسلام است که حاج‌قاسم اعتقادی راسخ به آنها داشت و معتقد بود که باید رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار محو شود.
دنیا بدانند که ١۵ می‌سال ١٩۴٨ میلادی رژیمی در منطقه توسط غربی‌ها ایجاد شد که برنامه فرهنگی، اجتماعی و نظامی غرب را توسط رژیم صهیونیستی ایجاد کرده و با نفوذ آن‌ها عملیاتی می‌کنند چرا که آن‌ها با دین اسلام دشمن هستند.
نماینده جنبش حماس در ایران در پایان تصریح کرد: باید برنامه‌ای مشخص علیه رژیم صهیونیستی در جهان اسلام عملیاتی شود.
انتهای پیام/