خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

گشت‌زنی هفتادمین ناوگروه رزمی اطلاعاتی نداجا در آبهای شمال اقیانوس هند

ایسنا | استان‌ها | سه شنبه، 04 آذر 1399 - 15:40
فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) گفت: 70امین ناوگروه رزمی اطلاعاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال گشت‌زنی و تامین امنیت خطوط مواصلاتی، کشتیرانی و نفتکش‌ها در آبهای خلیج فارس و شمال اقیانوس هند است.
دريايي،نيروي،مقدس،آموزش،باقرالعلوم،امنيت،حضور،اسلامي،فرمانده ...

ایسنا/گیلان فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) گفت: 70امین ناوگروه رزمی اطلاعاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال گشت‌زنی و تامین امنیت خطوط مواصلاتی، کشتیرانی و نفتکش‌ها در آبهای خلیج فارس و شمال اقیانوس هند است.
امیردریادار دوم مهدی شعبان‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت فرارسیدن هفتم آذر روز نیروی دریایی، اظهار کرد: اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب مرهون مولفه‌های بسیار زیادی بود که نیروهای مسلح و جانفشانی آنها از دفاع مقدس شروع شد و دستاوردهای فراوانی به رهبری امام(ره) و مقام معظم رهبری داشت و با حضور جوانان متعهد و مقتضی ادامه دارد.
وی افزود: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم از این قاعده مستثنی نبود و به لطف الهی در دفاع مقدس ماموریت‌های سازمانی و ذاتی خود را به نحو احسنت انجام داد؛ در دفاع مقدس بعد از اینکه رژیم بعث هجوم سراسری را از زمین، دریا، هوا با حمایت استکبار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کرد، نیروی دریایی هم به همراه سایر نیروهای مسلح به فرماندهی کل قوا لبیک گفتند و به صحنه آمدند.
شعبان‌زاده گفت: عملیات درخشان مروارید یک روز نبوده بلکه سلسله عملیات‌های متنوع بوده که در انتها به هفتم آذر ماه سال 1359 منتهی شد و تنها پس از 67 روز از آغاز جنگ تحمیلی، نیروی دریایی رژیم بعث منهدم شد و دو سکوی البکر و الامیه عراق از بین رفت.
فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) ادامه داد: سلسله این عملیات‌ها باعث شد روحیه‌ای در بین رزمندگان به وجود بیاید تا بتوانند ماموریت‌های بعدی را با دلاوری و شجاعت پیش ببرند.
وی بیان کرد: بعد از دفاع مقدس در حوزه دریا و اقتصادی گرچه جنگ تمام شده بود اما استکبار وارد عمل شد، نیاز بود که واردات و صادرات کالاها در 8 سال دفاع مقدس و بعد از آن به نحو احسنت انجام شود، در طول جنگ 10 هزار کشتی تجاری و نفتکش از مبدا تا مقصد و بالعکس اسکورت شدند و در این مدت کمترین آسیب و اصابت را داشتیم.
شعبان‌زاده با بیان اینکه نیروی انسانی متعهد اولین مولفه است، تصریح کرد: هدف ما پرورش و تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و با اخلاق است که در آموزش‌ها تربیت، تزکیه و پرورش از لحاظ اعتقادی و اخلاقی در صدر قرار دارد.
آموزش‌های تخصصی متناسب با تهدیدات و بر اساس نیازسنجی برنامه ریزی می‌شود.
فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) با اشاره به اینکه پژوهش‌های این مرکز نیز بر اساس نیازسنجی انجام می‌گیرد، گفت: تجهیزات و شناورها که در اختیار نیروی دریایی برای رزم در دریا مورد استفاده قرار می‌گیرد حاصل نتایج پژوهش‌های جوانان این مرز و بوم است.
وی ادامه داد: در برهه‌ای در حوزه شناورها و تجهیزات کاملا وابسته بودیم که تحریم‌ها باعث شد از وابستگی خارج شویم، اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که هیچ وابستگی در حوزه شناورهای سطحی، زیرسطحی، شناورها، موشک‌های ساحل به دریا و جنگ‌های الکترونیک نداریم و به بدنه نیرو الحاق و به آب انداخته شدند.
شعبان‌زاده گفت: در آینده نزدیک واحدهای شناورآموزشی به نیروی دریایی الحاق می‌شود، ناو آموزشی«خلیج فارس» در این رابطه نهایی شده و به زودی برای انجام آموزش‌ها به آب انداخته می‌شود.
فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) ادامه داد: 70امین ناوگروه رزمی اطلاعاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال گشت‌زنی و تامین امنیت خطوط مواصلاتی، کشتیرانی و نفتکش‌ها در آبهای خلیج فارس و شمال اقیانوس هند است، با دلاورمردی‌ها و مراقبت‌های جوانان این مرز و بوم تاکنون یک مورد ربایش هم نداشتیم و این حضور و سیادت دریایی امنیت دریاها و شریان‌های اقتصادی را تامین می‌کند.
شعبان‌زاده افزود: در سطح نداجا برنامه ریزی‌های لازم برای اعزام ناوگروه 71 در حال انجام است، این ناو گروه رزمی اطلاعاتی تا مدار 10 درجه رهگیری انجام می‌دهد، از مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) دو نفر برای حضور در ناوگروه 71 کاندید شده‌اند.
وی اضافه کرد: طی روزهای اخیر شاهد الحاق شناورهای پیشرفته سپاه به پهنه اقیانوس‌ها هستیم و امنیت را در دریای خلیج فارس و منطقه توسط کشورهای منطقه و ایران اسلامی در حال انجام است و نیازی به حضور بیگانگان نداریم.
شعبان‌زاده بیان کرد: به سبب حضور در سواحل مکران توانستیم امنیت دریایی را در منطقه افزایش دهیم، امنیت دریایی منطقه مذکور برای حضور سرمایه گذران در حوزه راه‌ها و اقتصاد بسیار حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه مردم یاری یکی از افتخارات ماست، اضافه کرد: نیروی دریایی راهبرد ارتش یک ماموریتی دارد که در کنار مردم و با مردم است، همواره آماده است تا در اولین حوادث به یاری مردم بشتابد.
فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) ادامه داد: تاکنون هفت مرحله در قالب طرح مواسات و کمک‌های مومنانه بین نیازمندان توزیع شده است و هشتمین مرحله نیز روز جمعه، 7 آذر انجام می‌گیرد.
شعبان‌زاده با اشاره به اجرای 32 برنامه در هفته نیروی دریایی، خاطرنشان کرد: تجدید میثاق با شهدا، دیدار و گفتگو با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان، برگزاری سخنرانی‌ها، اجرای مسابقات کتابخوانی، برگزاری محفل مجازی انس با قرآن، برگزاری مسابقه پویش‌ها، ویزیت رایگان در مرکز درمانی حضرت ولیعصر(عج)، فراخوان مقاله نویسی با موضوع هفت آذر از جمله ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت هفته نیروی دریایی است.
وی یادآورشد: به منظور تامین سلامت سربازان، دانش‌آموزان و نیروهای پایور در مراحل مختلف خوابگاه‌ها و محل‌های آموزش ضدعفونی می‌شود، حتی با دستگاه ضدعفونی کننده جدید و مجهزی که به مرکز افزوده شده آمادگی لازم برای ضدعفونی هر نقطه از شهر وجود دارد.
انتهای پیام