خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 01 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

استان‌های همسایه‌؛ عامل نوسان قیمت مرغ گرم در زنجان

ایسنا | استان‌ها | سه شنبه، 04 آذر 1399 - 15:12
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: بالا بودن قیمت گوشت مرغ در استان‌های همجوار اثرات سویی بر استان می‌گذارد.
استان،زنجان،گوشت،همجوار،مرغ،تامين

ایسنا/زنجان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: بالا بودن قیمت گوشت مرغ در استان‌های همجوار اثرات سویی بر استان می‌گذارد.
جواد تاراسی پیش از ظهر امروز (۴ آذرماه) در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان زنجان، اظهار کرد: طی نیمه اول امسال، زنجان تنها استانی است که قیمت مصوب عرضه گوشت مرغ در آن رعایت می‌شود ولی اجرا نشدن این مصوبه در استان‌های همجوار مشکلاتی را نیز برای ما ایجاد کرده است.
وی افزود: جوجه‌ریزی در استان ۱۸ درصد کاهش داشته و این کاهش در ماه‌های گذشته ثابت مانده و روند نزولی بیشتری نداشته است.
تاکنون ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده است که این میزان طی مدت مشابه سال قبل ۱۵ میلیون قطعه بود.
این مسئول با بیان اینکه بالا بودن قیمت گوشت مرغ در استان‌های همجوار اثرات سویی بر استان می‌گذارد، ادامه داد: در این شرایط از طریق عرضه گوشت منجمد نیز تلاش داریم تا نیاز بازار را تامین کنیم.
تاراسی با اشاره به مشکل تامین نهاده برای مرغداری‌ها، تصریح کرد: مشکل تامین نهاده‌ برای مرغداری‌ها یک مسئله کشوری بوده و با این وجود زنجان جزو استان‌هایی است که تاکنون توانسته است توازن را در بازار حفظ کند و استان زنجان با دارا بودن بیش از ۵۴ هزار تن انواع گوشت سفید، حدود ۲ درصد از تولیدات کشور را دارد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: بر اساس آمار سال گذشته، استان زنجان با تولید بیش از ۲۴۸ هزار تن انواع محصولات دامی، طیور و زنبورعسل حدود ۱.۵ درصد از تولیدات کشور را در این بخش‌ها به خود اختصاص داد.
انتهای پیام