خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 08 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

«تضادها» داستان شهید بی‌سر ملایری

ایسنا | فرهنگی و هنری، استان‌ها | سه شنبه، 04 آذر 1399 - 15:12
تهیه کننده فیلم کوتاه «تضادها» از شهرستان ملایر از حضور این فیلم در بخش سیدالشهدای مقاومت جشنواره بین المللی مقاومت خبر داد.
فيلم،شهيد،مقاومت،شعر،تضادها،گرجي،درويش،ابراهيمي،سختي،پروژه،م ...

ایسنا/همدان تهیه کننده فیلم کوتاه «تضادها» از شهرستان ملایر از حضور این فیلم در بخش سیدالشهدای مقاومت جشنواره بین المللی مقاومت خبر داد.
میلاد درویش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ایده ابتدایی این فیلم از یک قدم زدن دوستانه در پارک ایجاد شد، تصریح کرد: من و دکتر حمید هنرجو با هم قدم می زدیم که او خیلی اتفاقی چند بیت از یک شعر را با مضمون «مثل نسیم رفتی و مثل کبوتر آمدی، جان دلم به لب رسید تا که دلاور آمدی»، برایم خواند و من از همانجا درگیر این شعر شدم و حتی احساس کردم که تم ها و ملودی های خاصی هم همان لحظه به ذهنم رسید.
وی با بیان اینکه از او درباره شعر پرسیدم که پاسخ داد این شعر در وصف شهیدی به نام «محمدولی گرجی» است که به عنوان نخستین شهید بی سر شهرستان ملایر در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسید، مطرح کرد: شوقم برای شروع یک کار هنری با این موضوع، پس از شنیدن زندگینامه این شهید دوچندان شد.
درویش اظهار کرد: پس از تنظیم ملودی کار توسط آریا سالاری، تنظیم موسیقی با همراهی دوستانم رضا قدسی در بخش کمانچه، حامد قاسمی در بخش سه تار، علیرضا یعقوبی در بخش ویولن و آریا سالاری در بخش گیتار و لید انجام شد.
وی با بیان اینکه پس از اتمام موسیقی تضادها، احساس کردیم به منظور اثر گذاری بیشتر، این کار با تصاویری همراه باشد، مطرح کرد: به همین منظور با دو جوان کاربلد به نام حمید و وحید ابراهیمی فرد به منزل خانواده شهید گرجی رفتیم و بعد از درمیان گذاشتن ایده های اولیه با برادران ابراهیمی فرد، متن کار نوشته و مرحله دکوپاژش آغاز شد.
درویش به طراحی فیلم اشاره و خاطرنشان کرد: سعی کردیم در طراحی فیلم علاوه بر پرداختن به موسیقی، داستان تضاد بین خیر و شر در زمان های مختلف روایت شود که این کار به علت نماهای متفاوت و سنگین، کار سختی بود و علاوه بر پرداختن به زندگی شهید محمدولی گرجی به زندگی شهید احمدی روشن هم پرداخته شده است.
این نویسنده با بیان اینکه انجام کار بدون پشتوانه غیرممکن بود، یادآور شد: در انجام این پروژه هیچ فرد یا نهادی از ما حمایت نکرد و این باعث افتخارم است که با هزینه شخصی خود، این کار را شروع کردم.
وی به مخالفت ها، عدم همکاری ها و سختی های فراوان در انجام این پروژه اشاره کرد و گفتن: همه این مخالفت ها سبب شد، ساخت این فیلم 13 دقیقه ای بیش از یک سال طول بکشد و اگر حمایت ها و کمک های برادران ابراهیمی فرد نبود، این پروژه انجام نمی شد و در نهایت فیلم تضادها با وجود تمام سختی هایی که برای ساخت آن متحمل شدیم، در حال حاضر در بخش سیدالشهدای مقاومت جشنواره بین المللی مقاومت حضور دارد.
انتهای پیام