خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

استفاده از اتصالات فلنج در انواع تاسیسات صنعتی

مهر | بازار | سه شنبه، 04 آذر 1399 - 15:12
فلنج یک قطعه مهم و مصرفی در صنایع گاز، پتروشیمی و تاسیسات است. انواع مختلف آن بر اساس ابعاد، متریال و سایر مشخصه‌های آن بسته به کاربرد برای اتصال با شیر چدنی در تاسیسات مهم استفاده می‌شود.
لوله،اتصال،انواع،شير،اتصالات،خريد،سطح،چدني،فلز،كاربرد،صنعتي، ...

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، مهم‌ترین دلیل استفاده از قطعات فلنجی، قابلیت جداسازی آن‌ها می‌باشد.
کاربرد فلنج‌ها در صنعت و تأسیسات به عنوان اتصال لوله به تجهیزاتی مانند مخازن تحت فشار، پمپ‌ها، کمپرسورها و… است.
در این مطلب قصد داریم درباره مصارف فلنج و انواع کاربردهای آن صحبت کنیم.
اگر قصد آشنایی با این قطعه صنعتی کاربردی و یا قصد خرید فلنج را برای مجموعه صنعتی خود دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید.
فلنج چیست؟
انواع فلنج از جمله قطعات فولادی صنعتی هستند که برای برقراری اتصال در ساخت سازه‌های صنعتی به کار می‌روند و وظیفه آن‌ها این است که اتصال لوله را به قطعات دیگر از جمله لرزه‌گیر، شیرآلات و … بر قرار کنند.
راهکارهای زیادی برای اتصال لوله و قطعات دیگر آن به یکدیگر وجود دارد، شامل جوشکاری و استفاده از فلنج یکی از این موارد اتصالات می‌باشد.
اصلی‌ترین علت استفاده از فلنج قابلیت جداشدن آن‌ها می‌باشد.
این مزیت کمک می‌کند تا دو عدد لوله به یکدیگر جوش نخورده و در شرایطی که نیاز باشد دو لوله از هم جدا شوند، نیاز به برشکاری وجود ندارد.
با استفاده از انواع فلنج‌ها می‌توان تنها با باز و بسته کردن پیچ و مهره‌ها این کار را انجام داده و اتصال دو لوله را جداسازی کرد.
انواع فلنج
فلنج‌ها بر حسب کاربرد، جنس، ضخامت و انواع بسیار مختلفی دارند که به برخی مدل‌های آن در ادامه می‌پردازیم:
* فلنج با سطح ساده: در این نوع فلنج زمانی که اتصال برقرار می‌شود سطح دو فلنج مورد استفاده در نقطه اتصال باید صاف باشد.
کاربرد اصلی این نوع برای زمانی است که برای سیستم از دو فلنج باید استفاده شود و یا برای صنایعی که اتصالات آبی برقرار است مانند ریخته‌گری.
* فلنج نر و ماده: این فلنج باید به صورت جفتی ساخته شود.
سطح یکی از دو فلنج دارای برآمدگی وسطح دیگری دارای فرو رفتگی است.
بسته به نوع استفاده شده سطح تو رفتگی و برآمدگی با نسبت خاصی طراحی خواهد شد.
به طور معمول سطح ماده دارای "۳/۱۶ عمق تو رفتگی و سطح ماده دارای "۱/۴ است.
استفاده از فلنج نر وماده در پوسته مبدل حرارتی به کانال و پوشش فلنجی کاربرد دارد.
* فلنج با صفحه دارای زبانه و شیاردار: این نوع فلنج مانند فلنج نر وماده به صورت جفت وجود دارد.
تفاوت آن در این است که واشر را در آن روی خود قطر داخلی می‌گذارند.
مدل‌های دیگر از انواع فلنج باید به فلنج با سطح برجسته، فلنج گلودار جوشی، اوریفیس فلنج، فلنج اسلیپان، فلنج جوشی ساکت، فلنج رزوه دار و … اشاره کرد.
مصارف صنعتی شیرآلات چدنی و نوع اتصال آن
شیر چدنی به صورت معمول در سایزهای بزرگ کاربرد دارد و به دلیل ترکیبات مواد ساخت شامل گرافیت و چدن در برابر شرایط فیزیکی و محیطی سخت مقاومت دارد.
این شیرهای چدنی نسبت به فرسودگی، ساییدگی و … مقاوم بوده، قیمت بسیار مناسبی داشته و به همین جهت بسیار پرکاربرد هستند.
موارد مصرف آن شامل شیر تخیله هوا، شیر فشار شکن، شیر آتش نشانی و...
است.
نوع اتصال شیر چدنی به صورت فلنج بوده و به کمک دو فلنج به سایر شیرآلات و قطعات متصل می‌شوند.
کاربرد اتصالات لوله سفید
انواع لوله سفید یا لوله PP-R از پلی پروپیلن رندم کوپلیمر نوع ۳ ساخته شده و ظاهری مشابه پلاستیک عادی دارند.
این نوع لوله‌ها، قادر به تحمل دمای ۲۰ درجه سانتی گراد تا ۲۰ بار تحمل فشار را داشته و در دمای ۸۵ درجه ۱۰ بار فشار را تحمل می‌کنند.
از کاربردهای این نوع لوله می‌توان به لوله کشی در ساختمان، تأسیسات حرارتی ساختمان، صنایع غذایی، سیستم حرارت خورشیدی، خطوط هوایی فشرده، کشتی سازی، هتل و بیمارستان، فاضلاب صنعتی، محیط‌های اسیدی و قلیایی و … اشاره کرد.
این لوله‌ها برای اتصال نیاز به اتصالات لوله سفید دارند.
این اتصالات لوله سفیدشامل زانو سه راهی، بوشن تبدیل زانو دنده، زانو فلز، زانو بوشن فلز، اتصال یکسر فلز، اتصال یکسر بوشن، درپوش کپ، درپوش پایه بلند، درپوش رزوه دار، لوله خم، شیر فلکه، شیر تک ضرب، مهره ماسوره یکسر فلز، مهره ماسوره دو سر جوش، سه راه تبدیل، سه راه ناف فلز، سه راه بوشن فلز، بوشن مغزی، زانو بست دار و..
در سایزهای مختلف بر حسب واحد میلیمتر وجود دارند.
شرایط خرید فلنج
بر اساس تعریف صورت گرفته از انواع فلنج و کاربردهای آن لازم به ذکر است، خرید فلنج بسته به نوع جنس و قابلیت تحمل فشاری که دارد متنوع بوده و هر یک قیمت متفاوتی دارند.
امروزه و در حال حاضر همانند تمامی کالاها خرید فلنج نیز به صورت آنلاین صورت می‌گیرد اما باید توجه شود که این خرید در یک مجموعه شناخته شده با محصولات با کیفیت استاندارد باشد.
آهن یک مرکز معتبر برای خرید فلنج و شیر چدنی و اتصالات لوله سفید است.
انواع فلنج و شیر چدنی و اتصالات لوله سفید ساخت داخل و یا وارداتی در جنس و قابلیت تحمل فشارهای مختلف برای مصارف ساختمانی و صنایع در این مجموعه موجود است.
کلام آخر
شرکت آهن یک در راستای گسترده نمودن فعالیت خود و به منظور تأمین انواع کالاهای مورد نیاز صنایع، با استفاده از ارتباط مستقیم با سازندگان و تأمین کنندگان کالا امکان تأمین بهترین کالاهای مورد نیاز صنایع را مطابق با استانداردهای فنی و مهندسی روز دنیا در کوتاه‌ترین زمان و با نازل‌ترین قیمت بصورت ارزی و ریالی برای کارفرمایان محترم فراهم نموده است.
این شرکت در جهت ارائه خدمات مهندسی تأمین کالا و در ارائه خدمات مناسب با اولویت داشتن دانش فنی با بکارگیری کادری مجرب اقدام فعالیت دارد.
همچنین آهن یک به منظور صرفه‌جویی در زمان، کاهش هزینه، افزایش کیفیت و مشتری مداری نسبت به فعالیت مجازی اقدام نموده تا موجب بهبود خدمات به مشتریان در بستر آنلاین شود.
خریداران برای دریافت مشاوره، کسب اطلاعات بیشتر و یا هماهنگی خرید می‌توانند به وب سایت مجموعه به آدرس Ahan۱.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۹۰۱۶ تماس حاصل فرمائید.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.