خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اعطای تندیس «فرشته سلامت» به دانشجویان فعال در مبارزه با کرونا

مهر | دین و اندیشه | سه شنبه، 04 آذر 1399 - 14:59
اولین آیین اهداء تندیس ملی «فرشته سلامت» در دو سطح دانشگاهی و ملی برگزار می‌شود.
كرونا،دانشجويي،ملي،پويش،دانشگاهي،آيين،بهداشت،مرحله،وزارت،ويروس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و به منظور تکریم دانشجویان فعال در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا و ارج نهادن به روحیه کار داوطلبی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی و ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی، اولین آیین ملی اهداء تندیس ملی «فرشته سلامت» را برگزار می کند.
این آیین ملی در راستای پویش« زندگی دست یاریگر توست» که همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور به راه افتاد طراحی شده است و مهلت ثبت نام در آن تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد.
این آیین در دو سطح دانشگاهی و ملی برگزار می‌شود.
در مرحله نخست، هر یک از دانشگاه ها یا دانشکده های علوم پزشکی کشور با توجه به آیین نامه و با تشکیل کمیته داوری نسبت به انتخاب افراد برتر مرحله دانشگاهی اقدام خواهند کرد.
در مرحله دوم و بعد از دریافت اسامی منتخبان دانشگاهی، تیم داوری نسبت به انتخاب نفرات برتر در سطح قطب دانشگاهی و در نهایت کمیته داوری در سطح ملی با نظر شورای عالی سیاستگذاری تشکیل و نفرات برتر این مرحله را انتخاب و معرفی خواهند کرد.
«پویش دانشجویی مقابله با کرونا» با مشارکت وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد به هدف مقابله باویروس کرونا در حال فعالیت است و دانشجویان مشارکت‌کننده در زمینه‌های مختلفی چون امداد و کمک رسانی، تولید محتوا، خبر و اطلاع رسانی، طراحی و گرافیک، ترجمه متون درباره ویروس کرونا که در موسسات پژوهشی و سازمان بهداشت جهانی منتشر می‌شود، یافته‌های پژوهشی، پادکست، کلیپ و اپلکیشن و...
فعالیت می‌کنند.
در این پویش نهادهای دانشجویی شامل تشکل‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های علمی دانشجویی، شوراهای صنفی، همتایاران سلامت و ...
مشارکت فعالانه دارند و تاکنون بیش از ۹ هزار دانشجو در این پویش ثبت نام کرده‌اند.