خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

لاوروف: از گسترش ناامنی‌ها در شمال افغانستان نگرانیم

فارس | بین‌الملل، بین‌الملل | سه شنبه، 04 آذر 1399 - 14:54
وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به حمایت این کشور از روند صلح تاکید کرد مسکو از افزایش خشونت و گسترش ناامنی در افغانستان ابراز نگرانی می‌کند.
افغانستان،خارجه،روسيه،امور،تاكيد،لاوروف،كنفرانس

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به حمایت این کشور از روند صلح تاکید کرد مسکو از افزایش خشونت و گسترش ناامنی در افغانستان ابراز نگرانی می‌کند.
به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در دومین روز از کنفرانس ژنو با محوریت افغانستان بر ادامه حمایت‌های مسکو از روند صلح افغانستان تاکید کرد.
لاوروف با اشاره به افزایش خشونت‌ها در افغانستان گفت که روسیه نگران وخیم شدن اوضاع امنیتی و گسترش ناامنی‌ها به ویژه در شمال افغانستان است.
وزیر امور خارجه روسیه افزود که کشورش متعهد به حمایت از افغانستان و روند صلح است و از آن پشتیبانی خواهد کرد.
لاوروف همچنین تاکید کرد که روسیه از مشکل جدی تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان ابراز نگرانی می‌کند.
همچنین امروز سه‌شنبه «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این کنفرانس مجازی تاکید کرد که سطح خشونت در افغانستان افزایش یافته و نیاز است تا همین الان جنگ در این کشور متوقف شود.
در نشست ۲۰۲۰ افغانستان، برنامه تعهدات مالی و حمایت ‌سیاسی کشورهای کمک‌کننده برای چهار سال آینده روشن می‌شود، اما برخی از این کشورها، میزان کمک‌های یک‌ساله خود را نیز اعلام می‌کنند.
از افغانستان تنها وزرای امور خارجه و دارایی در مقر برگزاری کنفرانس حضور می‌یابند و این نشست از سوی وزرای امور خارجه افغانستان و فنلاند رهبری می‌شود.
انتهای پیام/ ر