خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کاهش و تعدیل حجم مطالب درسی در تدریس‌های ایام کرونا

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | سه شنبه، 04 آذر 1399 - 10:12
ملکی گفت: برای آموزش در شرایط کرونا مجموعه در نظر گرفتیم که تعدیل و تقلیل مطالب درسی را مدیریت می‌کند.
سازمان،آموزشي،پژوهش،شرايط،متناسب،درسي،رئيس،برنامه،آموزان،دان ...

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مطرح کرد؛
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در جمع خبرنگاران به اقدامات این سازمان متناسب با شرایط کرونا برای تامین محتوای آموزشی اشاره و بیان کرد: در این مورد برنامه درسی را متناسب با شرایط قرمز و زرد در نظر گرفتیم تا تغییرات متناسب با آن را داشته باشیم.
او ادامه داد: مجموعه ۶ جلدی برنامه درسی در وضعیت قرمز و زرد تدوین شد که محتوا‌های دروس متناسب با هر دو وضعیت در آن موجود است و با معرفی بخشی از محتوا‌ها به‎عنوان مطالعه آزاد تعدیلی در محتوا‌های دروس انجام گرفت.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: با تقلیل زمان آموزش در هر جلسه باید در محتوای دروس هم تقلیل و تعدیل داشت و در این مجموعه به معلمان پیشنهاد شد تا متناسب با این شرایط روند تدریس و ارزشیابی خود را در نظر بگیرند.
ملکی با اشاره به اینکه در شرایط کرونا خانه به مدرسه‎ای تبدیل شد که یادگیری‎های اساسی در آنجا صورت می‎پذیرد، گفت: در شرایط کنونی خانه مدرسه‎ای محسوب شده که معلم آن پدر و مادر است و والدین باید توانایی‎های نوینی بیاموزند.
او افزود: هرچند نقش اصلی را خود دانش‎آموز باید ایفا کند، اوست که باید با رجوع به منابع متعدد و کسب اطلاعات مختلف به «خود یادگیری» بپردازد، ولی به حامی و هادی نیاز دارد و در مجموع ویژه کرونا منابع پشتیبان اعم از شبکه ملی رشد، شبکه شاد، تدریس‎های تلویزیونی ملی و محلی و ...
از جمله منابع هادی دانش آموزان محسوب می‌شود.
تولید برنامه درسی متناسب با شرایط کرونا
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه در همین مجموعه ۶ جلدی به نقش مدیریت توجه شده است، اظهار کرد: مدیر مدرسه هماهنگ کننده و زمینه‎ساز همه‎ تلاش‎هایی است که از سوی والدین، معلمان و دانش‎آموزان صورت می‎گیرد و اقدام اصلی ما در شرایط کرونایی، تولید برنامه‎های درسی متناسب با شرایط است.
ملکی به بارکدار دار شدن صفحات کتاب‌های درسی برای سال آینده اشاره و بیان کرد: از این طریق امکان دسترسی به اطلاعات بیشتر ‎ برای دانش‎آموز فراهم می‎شود تا نقش و مهارت‎ها خود را به طور مطلوب انجام دهد.
تولید کتاب‌های درشت خط ویژه‎ مدارس استثنایی
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه کتاب‎های درشت خط برای دو گروه از دانش آموزان طراحی و تولید می‎شود، گفت: دانش‌آموزان هوش بهرعادی-کم‌بینا و دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی-کم‌بینا مشمول این کتاب‌ها می‌شوند.
او ادامه داد: کتاب‎های درسی دانش آموزان عادی- کم بینا، در قطع رحلی بزرگ (۲۳/۵ در ۳۳) سانتی متر آماده سازی می‎شود و پس از هماهنگی و تایید سازمان آموزش و پرورش استثنایی، توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی چاپ سپاری انجام می‎گیرد همچنین توزیع این کتاب‎ها براساس ثبت سفارش در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی همانند دانش آموزان عادی از طریق استان، منطقه و مدرسه انجام می‎شود.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: کتاب‎های درسی دانش آموزان کم توان ذهنی-کم بینا، در قطع رحلی بزرگ (۲۳/۵ در ۳۳) سانتی متر توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی آماده سازی و برای کنترل کیفیت فنی و چاپ سپاری به سازمان پژوهش و برنامه‎ریزی آموزشی تحویل می‎شود.
انتهای پیام/