خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 05 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اهمیت توجه بیشتر به سلامتی بیماران خاص در روزهای کرونایی

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | سه شنبه، 04 آذر 1399 - 01:11
رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص گفت: بیماری‌های زمینه‌ای شرایط خاصی دارد و لازم است بیماران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از خود در مقابل ویروس کرونا مراقبت کنند.
بهداشتي،بيماران،رعايت،كرونا،ويروس،بنياد،هاشمي

فاطمه هاشمی، رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اهمیت توجه ویژه به سلامتی بیماران خاص در دوران کرونا اظهار کرد: بیماری‌های زمینه‌ای شرایط خاصی دارد و لازم است بیماران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از خود در مقابل ویروس کرونا مراقبت کنند.
او ادامه داد: به افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای داشته و یا از یک بیماری با شرایط خاصی رنج می‌برند، توصیه می‌شود دستورالعمل‌های بهداشتی را تا حد امکان رعایت کنند، زیرا بدن افراد ریسک پذیر به راحتی می‌تواند انواع ویروس‌ها را جذب کند.
رئیس بنیاد امور بیماری‌های خاص افزود: بیماری‌ تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و سرطان از جمله بیماری‌های خاص تحت حمایت بنیاد بیماری‌های خاص است، به همین دلیل آن دسته از بیمارانی که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند، باید در محیط‌های کاملا بهداشتی رفت و آمد کنند.
او ادامه داد: بیماران خاص باید دستورالعمل‌های بهداشتی را دو برابر بیشتر از سایر افراد جامعه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا رعایت کنند.
این بیماران باید از بهداشتی بودن مراکز درمانی که مراجعه می‌کنند، اطمینان حاصل کنند.
هاشمی تاکید کرد: بیماری کووید ۱۹ به قدری خطرناک است که می‌تواند هر فرد سالمی را مبتلا کند.
افراد توجه داشته باشند که در حال حاضر تنها راه مقابله با این ویروس، رعایت تمام موارد و موازین بهداشتی است.
او یادآوری کرد: استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست ها، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و خروج به موقع از منزل به حفظ سلامت کل جامعه کمک می‌کند.
بیشتر بخوانید
انتهای پیام/