خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 19 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جزئیات ساخت 7 خط آهن به طول 1443 کیلومتر/ کریدورهای ترانزیتی ریلی تکمیل می‌شود

فارس | برگزیده، اقتصادی | دوشنبه، 03 آذر 1399 - 12:52
معاون ساخت توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه 7 پروژه ریلی اولویت دار امسال و سال آینده تکمیل می‌شود، گفت:‌ برای تکمیل 1443 کیلومتر خط آهن، 16 هزار و 330 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
تومان،تكميل،كيلومتر،آهن،خط،اعتبار،ريلي،ساخت،پيشرفت،توسعه،پرو ...

معاون ساخت توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه 7 پروژه ریلی اولویت دار امسال و سال آینده تکمیل می‌شود، گفت:‌ برای تکمیل 1443 کیلومتر خط آهن، 16 هزار و 330 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
عباس خطیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: در بخش ریلی در حال حاضر 13 هزار و 954 کیلومتر خط ریلی در دست بهره‌برداری داریم، همچنین میزان سه هزار و 353 کیلومتر خط ریلی در دست احداث است و 6 هزار و 312 کیلومتر خط ریلی در دست مطالعه داریم.
* تکمیل 1443 کیلومتر خط آهن در سال جاری و سال 1400
وی ادامه داد: پروژه‌هایی که امسال و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، شامل 1443 کیلومتر خطوط ریلی است که 10 هزار و 146 میلیارد تومان اعتبار برای آنها هزینه شده است و 16 هزار و 330 میلیارد تومان دیگر هم اعتبار برای تکمیل آنها نیاز است.
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: پروژه‌هایی که در سال جاری و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند شامل 7 پروژه ریلی است که با تکمیل آنها، برخی حلقه های مفقوده کریدورهای ترانزیتی رفع می شود.
* تکمیل خط آهن بستان‌آباد - تبریز تا پایان سال
خطیبی اظهار داشت: ‌امسال چندین پروژه در دستور کار تکمیل قرار داد که اولین آن پروژه خط آهن بستان‌آباد - تبریز است که 44 کیلومتر طول دارد و در ادامه خط آهن میانه - بستان‌آباد است که سال گذشته تکمیل و افتتاح شد، این خط ریلی در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم این پروژه در صورت تأمین کسری منابع تا پایان سال تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.
وی ادامه داد: راه‌آهن بستان آباد- تبریز با اعتبار 2هزار و 203 میلیارد تومان 67 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تخصیص 2 هزار میلیارد تومن دیگر اسفند امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
* تکمیل خط آهن رشت-کاسپین تا پایان سال و اتصال خلیج فارس به دریای خزر
معاون ساخت توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور افزود: همچنین خط آهن رشت - کاسپین را در حال ساخت داریم که در ادامه راه‌آهن قزوین - رشت قرار دارد و عملاً تکمیل‌کننده کریدور ریلی شمال - جنوب کشورمان است و خلیج فارس را به دریای خزر متصل می‌کند، این پروژه به صورت جدی در حال تکمیل است.
خطیبی اضافه کرد: راه‌آهن رشت- کاسپین (انزلی) به طول 37 کیلومتر و با اعتبار 2 هزار و 291 میلیارد تومان 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تخصیص 400 میلیارد تومان دیگر اردیبهشت 1400 به بهره‌برداری می‌رسد.
* افتتاح راه آهن خواف-هرات در ماه جاری
وی ادامه داد: ‌راه‌آهن خواف- هرات به طول 139 کیلومتر با اعتبار حدود 840 میلیارد تومان پیشرفت فیزیکی کاملی دارد و پیش‌بینی می‌شود در ماه جاری افتتاح شود.
* تکمیل راه آهن 270 کیلومتری یزد-اقلید تا پایان سال
معاون ساخت توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور افزود: راه‌آهن یزد- اقلید به طول 270 کیلومتر با 625 میلیارد تومان اعتبار دارای پیشرفت فیزیکی 77 درصدی است و با تخصیص 500 میلیارد تومان دیگر اسفند 99 به بهره‌برداری می‌رسد.
* پیشرفت 65 درصدی راه آهن میانه-اردبیل و تکمیل پروژه تا اسفند 1400
خطیبی افزود: ‌راه‌آهن میانه- اردبیل به طول 175 کیلومتر با اعتبار هزار و 585 میلیارد تومان در حال حاضر 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تخصیص هزار و 600 میلیارد تومان دیگر در اسفند 1400 به بهره‌برداری می‌رسد.
* افتتاح راه آهن 150 کیلومتری همدان-سنندج در خرداد 1400
وی افزود:‌ راه‌آهن همدان- سنندج به طول 150 کیلومتر و با اعتبار 514 میلیارد تومان تاکنون 51 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تخصیص 3 هزار میلیارد تومان دیگر در خرداد 1400 به بهره‌برداری می‌رسد.
* پیشرفت 50 درصدی خط آهن چابهار-زاهدان با اعتبار 2220 میلیارد تومان
معاون ساخت توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: ‌راه‌آهن چابهار- زاهدان به طول 628 کیلومتر با اعتبار 2 هزار و 220 میلیارد تومان به عنوان ابرپروژه ریلی کشور، با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیا در حال حاضر حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ریل گذاری این خط آهن از دو طرف (چابهار و زاهدان) با ریل ملی آغاز شده است و پروژه در سال 100 تکمیل خواهد شد.
انتهای پیام/ب