خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 27 اردیبهشت 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

گردشگری باید در سبد خانوار قرار بگیرد

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 26 اسفند 1397 - 15:42
سفیر سابق ایران در یونسکو با تأکید بر قرار گرفتن گردشگری در سبد خانوار گفت: باید تلاش شود گردشگری انبوه به گردشگری پایدار تبدیل شود و گردشگری باید در طول سال توازن داشته باشد و فقط مربوط به ایام خاصی نباشد.
گردشگري،مجيدي،انبوه،الملل،مطالعات،محلي،تأكيد،استاد،رسانه،روابط

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا مجیدی ظهر امروز در سمینار رسانه و گردشگری در بیرجند با تأکید به نقش رسانه در تبدیل گردشگری انبوه به گردشگری پایدار اظهار داشت: همه دستگاه‌های فرهنگی باید برای عبور از این مرحله کمک کنند و اگر گردشگری انبوه به همین شکل ادامه یابد با مخالفت‌های جدی جوامع محلی مواجه خواهد شد.
استاد روابط بین الملل و مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران و سفیر سابق ایران در یونسکو بیان کرد: یکی از مشکلات گردشگری انبوه خلاصه شدن گردشگری در روزهای خاصی از سال مانند تعطیلات نوروز است به طوری که در این گونه گردشگری برنامه‌ریزی برای تأمین نیازهای گردشگران با مشکل مواجه می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه باید در این زمینه تغییر رویکرد انجام شود افزود: سفر مقوله‌ای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است و برای کسب رضایت گردشگران باید خدمات خوب ارائه داد.
مجیدی عنوان کرد: سفر باید برای جامعه محلی در بردارنده منافعی باشد و گرنه هجوم گردشگر مناطق بکر و محلی را به خطر می‌اندازد.
استاد روابط بین الملل و مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران و سفیر سابق ایران در یونسکو با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی بیابان لوت در اسفند سال آینده گفت: فرصت کمی برای انجام این ماراتون بین‌المللی داریم و نیاز است افکار عمومی استان و همه فعالان حوزه گردشگری همراه باشند و این به جز همت رسانه‌ها محقق نمی‌شود.
مجیدی بیان کرد: با اطلاع رسانی نمایشگاه‌ها، عرضه صنایع دستی، بومگردی و هتلداری فرهنگ و آداب و رسوم استان در رسانه مطرح و پررنگ می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه گردشگری باید در سبد خانوار قرار بگیرد افزود: برای اینکار رسانه‌ها در کنار سمن‌ها نقش پررنگی را ایفا می‌کنند.
استاد روابط بین الملل و مطالعات منطقه‌ای دانشگاه تهران با اشاره به گردشگری الکترونیک گفت: این نوع گردشگری ظرفیتی است که می‌توان از آن با همکاری رسانه‌ها بسته‌های پویا و کارا از جاذبه‌های گردشگری استان معرفی کرد.
مجیدی تصریح کرد: گردشگری باید در طول سال توازن داشته باشد و فقط مربوط به ایام خاصی نباشد.
انتهای پیام/ ت