«بی آر تی» در بندرعباس به رویاها پیوست
گروه استانها- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس گفت: از ابتدا کارشناسیهای لازم برای اجرای کامل طرح BRT انجام نشده و اکنون تنها از همان ظرفیتهای موجود و عملیاتی شده، باید استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در دویستمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس که با دستور کار بررسی عملکرد هفتماهه اول سال جاری معاونت حمل و نقل شهرداری بندرعباس برگزار شد، در خصوص راهاندازی پروژه BRT بندرعباس و چالشهای آن، بحث و صحبت شد.
اسلام باوقار، رئیس شورای شهر بندرعباس درباره وضعیت پروژه BRT در بندرعباس، اظهار کرد: زمان عملیاتی شدن بهرهبرداری از این پروژه باید بطور واضح مشخص شود و اگر امکان راهاندازی آن وجود ندارد، به مردم اعلام شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس در این رابطه گفت: از سال 94 که این طرح شروع شده، در چندین مرحله اقدامات و برنامههایی برای بهره برداری آن انجام شده و بزرگترین چالش پیشروی ما برای اتمام این طرح، افزایش و تغییر قیمتها است که حتی برخی پیمانکاران درحال فسخ قراردادهای خود میباشند.
عبدالحسین ارجمند ادامه داد: تاکنون 25 ایستگاه BRT ایجاد شده و 4 اتوبوس از 22 اتوبوس بی آر تی که خریداری شده، فعال است اما مشکلات بسیاری در مقابل اجرایی شدن کامل این طرح وجود دارد و درحال برنامه ریزی برای ایجاد تغییراتی در این طرح هستیم تا هرچه سریعتر عملیاتی شود.
وی افزود: بعنوان مثال مسیر پیش بینی شده برای این طرح، از میدان دفاع مقدس تا پایانه غرب(هدیش) بوده که تنها باوجود اتوبوسهای فعلی نمیتوان این مسیر را پوشش داد و دست کم به 20 اتوبوس دیگر نیاز است؛ از این رو، این مسیر را باید به میدان دفاع مقدس تا یادبود، کاهش دهیم.
ارجمند در رابطه با نردهگذاری مخصوص این ایستگاهها، بیان کرد: جهت ایمنی شهروندان و ایجاد خط اختصاصی برای اتوبوسهای BRT، از میدان انقلاب تا یادبود، نردهگذاری صورت میگیرد و در مسیر میدان دفاع مقدس تا انقلاب که امکان نردهگذاری در خیابان نخواهد بود، میتوان ایستگاهها را از وسط خیابان به حاشیه آن(ضلع شمال و جنوب خیابان) منتقل کرد.
وی اضافه کرد: مسیر میدان دفاع مقدس تا انقلاب دیگر BRT نخواهد بود و تنها خدمات عادی خطوط اتوبوسرانی با اتوبوس های نو، به مردم داده خواهد شد و البته مشکلی هم در پارک ماشینها و توقف تاکسیها ایجاد نخواهد کرد.
ارجمند در رابطه با انتقال کامل خطوط BRT به بلوار امام حسین(ع) افزود: تاکنون سه مسیر جایگزین برای این پروژه بررسی شده و بلوار امام حسین(ع) نیز مشکلات و معضلات خاص خودش را دارد که برای این پروژه مناسب نخواهد بود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندرعباس ضمن اشاره به اینکه راهکارهای گفته شده تنها در مرحله طرح و پیشنهاد بوده و تایید نهایی نشده است، تاکید کرد: متاسفانه از ابتدا کارشناسیهای لازم برای اجرای کامل این طرح انجام نشده و اکنون تنها از همان ظرفیتهای موجود و عملیاتی شده، باید استفاده کنیم.
آبتین امیری، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در پایان خاطرنشان کرد: مشکل ما در بحث رفع این معضلات، با تجربه و متخصص نبودن مدیرانمان نیست بلکه تمام مشکلات در بحث منابع مالی و نقدینگی بوده که تنها با شعار حل نخواهد شد و نیازمند یک تصمیمگیری در سطح کلان است.
انتهای پیام/868/ ز