خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

چهارشنبه، 19 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تسلیت رؤسای جمهور تاجیکستان و قزاقستان به «اردوغان»

فارس | بین‌الملل | شنبه، 10 آبان 1399 - 13:22
رؤسای جمهور تاجیکستان و قزاقستان در پیام‌های جداگانه کشته شدن مردم در پی زلزله شدید در استان «ازمیر» را به همتای ترک خود تسلیت گفتند.
تركيه،تسليت،زلزله،كشته،آسيب،جمهور،تاجيكستان

رؤسای جمهور تاجیکستان و قزاقستان در پیام‌های جداگانه کشته شدن مردم در پی زلزله شدید در استان «ازمیر» را به همتای ترک خود تسلیت گفتند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» و «قاسم ژامرت تاکایف» رؤسای جمهور تاجیکستان و قزاقستان در پیام‌های جداگانه به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه کشته شدن مردم در پی زلزله شدید در این کشور را تسلیت گفتند.
در پیام رئیس جمهور تاجیکستان آمده است: خبر کشته شدن و آسیب دیدن مردم، همچنین خسارات زیاد بر اثر زلزله شدید در منطقه‌های غربی ترکیه باعث اندوه عمیق ما شده است.
همدردی و تسلیت صمیمی خود را به مردم دوست ترکیه ابراز داشته به بستگان قربانیان این فاجعه طبیعی صبر جمیل و برای همه آسیب دیدگان شفای کامل خواهانم.
تاکایف نیز در پیامی خود از جانب مردم قزاقستان و شخص خودش به اردوغان و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت و از خداوند متعال برای آنان طلب رحمت و برای آسیب دیدگان بازگشت سریع نزد خانواده‌هایشان را آروز کرد.
تاکایف در ادامه اطمینان داد که در صورت لزوم دولت و مردم این کشور آماده ارائه هر نوع کمک به مردم کشور برادر ترکیه است.
بر اساس گزارشات اخیر، بر اثر زلزله 6.6 ریشتری دیروز در ترکیه 25 نفر کشته و بیش از 800 تن دیگر آسیب دیدند.
انتهای پیام/ح