خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سبزی: ساوه بیشترین زیان را در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده دید

ایسنا | سیاسی، اجتماعی و حوادث، استان‌ها | شنبه، 10 آبان 1399 - 13:20
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون تجمیع مالیات بر ارزش افزوده، ساوه از جمله شهرستان هایی بود که بیشترین آسیب و زیان را متحمل شد.
ساوه،افزوده،مدرسه،شهرستان،ارزش،خيرين،آجر،ماليات،قانون،دانش،ا ...

ایسنا/مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون تجمیع مالیات بر ارزش افزوده، ساوه از جمله شهرستان هایی بود که بیشترین آسیب و زیان را متحمل شد.
حجت‌الاسلام محمدی سبزی امروز شنبه دهم آبان ماه در آئین کلنگ زنی مدرسه شش کلاسه در شهرک علوی ساوه اظهار کرد: تا قبل از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده برنامه ششم توسعه شهرستان ساوه به دلیل حجم بالای واحدهای تولیدی و صنعتی و درآمدزایی بالا بیشترین سرانه را از محل ارزش افزوده دریافت می‌کرد، اما با اجرای قانون تجمیع مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم توسعه، ساوه بیشترین آسیب را دید.
وی با اشاره به مهاجرپذیری ساوه اظهار کرد: جاذبه‌های صنعتی و کشاورزی، این شهرستان را به یک نقطه مهاجرپذیر در کشور تبدیل کرده است و حجم بالای واحدهای صنعتی و تولیدی و افزوده شدن بر جمعیت این شهرستان منجر به ساخت سکونتگاه‌های غیررسمی و نقاط حاشیه‌ای برای تامین مسکن شده است.
وی بیان کرد: اگر نقاط حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی ساماندهی نشوند، قطعا آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی متوجه مردم این شهرستان خواهد شد و ساماندهی این نقاط و کانون‌ها بر عهده شهرداری و حوزه مدیریت شهری است.
این نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: به دلیل کاهش درآمدهای شهرداری متاثر از تجمیع قانون مالیات بر ارزش افزوده، ساماندهی نقاط حاشیه‌ای نظیر احداث فضای سبز، فضای آموزشی، بهسازی معابر که بسیار هزینه‌بردار است خارج از توان شهرداری بوده و امکان پذیر نیست در حالی که امکان ارائه خدمات قبل از اجرای این قانون از سوی مدیریت شهری وجود داشت.
وی از ارائه طرحی در مجلس برای جبران عوارض متاثر از ارزش افزوده خبر داد و گفت: به دنبال تصویب طرحی در مجلس هستیم تا از این محل سهم بیشتری برای شهرهایی نظیر ساوه در نظر گرفته شود تا بتوان با در نظر گرفتن یک سهم ثابت و با تعدیل تجمیع مالیات بر ارزش افزوده از زیان دیدن بیشتر این شهرستان‌ها جلوگیری شود و کمبود زیرساخت‌های شهری را با افزایش درآمد از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده جبران کنیم.
حجت‌الاسلام سبزی در ادامه از خیرین مدرسه ساز به عنوان سرمایه‌های جامعه یاد کرد و افزود: خیرین مدرسه‌ساز با انفاق مال خویش باقیات صالحات برای خود اندوخته می‌کنند و بدون مشارکت آنان با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.
در ادامه مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز گفت: ساخت این مدرسه خیرساز در راستای اجرای طرح آجر به آجر ابلاغی از سوی وزیر آموزش و پرورش و با مشارکت دو تن از خیرین مدرسه ساز آغاز می‌شود.
ابراهیم فراشیانی افزود: از آنجاکه برخی از خیرین توان پرداخت هزینه کامل یک مدرسه را ندارند با اجرای طرح آجر به آجر خیرینی که تمایل دارند به عرصه مدرسه سازی وارد شوند به صورت مشارکتی، دو یا چند نفره اقدام به احداث مدرسه می‌کنند.
وی بیان کرد: این مدرسه در مساحتی بالغ بر ۲۲۰۰ مترمربع با هزینه ۱۰ میلیارد ریالی به همت دو تن از خیرین مدسه ساز "آقای زکیئی و خانم طبیبی" در قالب طرح آجر به آجر و به صورت مشارکتی احداث خواهد شد.
فراشیانی با اشاره به افزوده شدن جمعیت دانش آموزی در منطقه شهرک علوی ساوه گفت: افزوده شدن بالغ بر هزار نفر به جمعیت دانش آموزی این منطقه تمامی مدارس دولتی را دو شیفته کرده است و مدارس شهرک علوی گنجایش دانش آموز بیشتر را ندارد.
وی با اشاره به کسب رتبه اول میزان تعهد خیرین مدرسه ساز ساوه در سطح استان مرکزی گفت: با افزوده شدن سالانه بالغ بر۱۲۰۰ نفر دانش آموز در ساوه به دلیل مزیت مهاجرپذیری، از نظر تامین فضای آموزشی با مشکلات جدی مواجه هستیم و سالانه چهار مدرسه جدید باید در این شهرستان تاسیس شود تا همچنان بیش از ۷۰ درصد مدارس دولتی به صورت دوشیفته به دانش آموزان خدمات آموزشی ارائه دهند.
آئین کلنگ زنی مدرسه شش کلاسه در شهرک علوی ساوه با حضور حجت‌الاسلام سبزی نماینده مردم ساوه و زرندیه و جمعی از مسئولین و خیرین شهرستان ساوه برگزار شد.
انتهای پیام