خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 07 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

السراج در ریاست شورای انتقالی لیبی می ماند/ سازمان ملل: تروریست ها را از لیبی خارج کنید

ایسنا | بین‌الملل | شنبه، 10 آبان 1399 - 13:20
رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد، از استعفا از سمتش که قرار بود در اواخر ماه اکتبر صورت گیرد، منصرف شده است.
ليبي،السراج،رئيس،ويليامز،وفاق،ملل،شوراي،ملي،دولت،سازمان،فائز

رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد، از استعفا از سمتش که قرار بود در اواخر ماه اکتبر صورت گیرد، منصرف شده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، فائز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که در پاسخ به درخواست‌های داخلی و بین‌المللی و با هدف ممانعت از بروز خلأ سیاسی، تصمیم گرفته است از استعفای خود صرف نظر کند.
پیشتر، خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت وفاق ملی لیبی از فائز السراج خواست تا به انجام مأموریت خود تا انتخاب جانشین برای وی به منظور اجتناب از هرگونه بروز خلأ سیاسی ادامه دهد.
در همین راستا، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، السراج را ترغیب به این امر کرد تا تصمیم خود برای ترک قدرت در اواخر ماه اکتبر را به منظور تضمین تداوم مذاکراتی که پس از توافق آتش بس آغاز شد، به تأخیر بیندازد.
فائز السراج در ماه سپتامبر از تصمیم خود مبنی بر ترک منصب رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی و تحویل قدرت در اواخر اکتبر خبر داده بود.
از سوی دیگر، استفانی ویلیامز، رئیس هیأت سازمان ملل در لیبی پیام «فوری» را به کشورهای مسئول مزدوران در این کشور ارسال کرد.
ویلیامز از این کشورها خواست تا مزدوران از لیبی عقب‌نشینی کنند.
وی همچنین تصریح کرد، اجرای آتش بس در لیبی جزو مسئولیت‌های سازمان ملل است.
ویلیامز توافق آتش بس را «دستاوردی اساسی» در بحران لیبی توصیف کرد.
وی ادامه داد: ما در حال حاضر برای برگزاری نشست‌های ۵+۵ در لیبی تلاش می‌کنیم و همچنین با بازگشت آرامش به این کشور شاهد بازگشت تعداد آوارگان هستیم.
این مسئول سازمان ملل خاطرنشان کرد، تمامی کشورها به جز قطر در روند برلین مشارکت و بر سر آن توافق کردند.
وی گفت، سازمان ملل خواهان بقای السراج برای یک دوره موقت است و تصمیم‌گیری در خصوص انتخابات توسط رایزنی سیاسی لیبیایی است و تنها لیبیایی‌ها در مورد شکل‌گیری قدرت برای مرحله انتقالی تصمیم‌گیری می‌کنند.
ویلیامز ادامه داد: همه ما بر روی ادغام گروه‌های مسلح با ارتش لیبی تلاش و فعالیت می‌کنیم و کمیته نظامی لیبی رسماً به اسم رهبران آن مذاکره می‌کند.
انتهای پیام