خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

دانشجویان معترض تایلندی جشن فارغ‌التحصیلی سلطنتی را تحریم کردند

ایسنا | بین‌الملل | شنبه، 10 آبان 1399 - 13:20
برخی دانشجویان تایلندی در همبستگی با معترضان، مراسم جشن فارغ‌التحصیلی روز جمعه به رهبری پادشاه تایلند را به نشانه عصبانیت از سلطنت، هم‌زمان با درخواست فزاینده اصلاح آن، تحریم کردند.
مراسم،پادشاه،تايلند،اعتراضات،سلطنت،تحريم،درخواست،دانشجويان،ت ...

برخی دانشجویان تایلندی در همبستگی با معترضان، مراسم جشن فارغ‌التحصیلی روز جمعه به رهبری پادشاه تایلند را به نشانه عصبانیت از سلطنت، هم‌زمان با درخواست فزاینده اصلاح آن، تحریم کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تشریفات که پادشاه طی آن‌ها شخصاً مدارک فارغ‌التحصیلی را اعطا می‌کند، آداب مرسومی برای فارغ‌التحصیلان و خانواده‌های آن‌هاست و تصاویر این لحظه، مفتخرانه در بسیاری از منازل تایلندی به تصویر کشیده می‌شود.
اما اعتراضات از اواسط ژوئیه در تایلند، انتقادات آزادانه به سلطنت و درخواست برای محدود کردن قدرت آن را همراه آورده، همچنین از یک تابوی دیرینه و قوانین مربوط به اهانت به سلطنت سرپیچی می‌کند که بابت انتقاد از پادشاه یا خانواده‌اش، مجازات ۱۵ سال زندان در نظر گرفته است.
"سوپانات کینگکائی"، ۲۳ ساله، اظهار کرد که مراسم روز جمعه و شنبه در دانشگاه "تماسات" را که مدت‌ها به عنوان کانون درگیری و صحنه کشتار معترضان طرفدار دموکراسی توسط نیروهای دولت سطلنت‌گرا در سال ۱۹۷۶ تلقی می‌شد، تحریم می‌کند.
دانشگاه تماسات به درخواست برای اظهارنظر پاسخی نداده است.
کاخ سلطنتی تایلند نیز واکنشی نشان نداده، چنان چه از زمان آغاز اعتراضات در اواسط ژوئیه هم اظهارنظری در این باره نکرده است.
اعتراضات در ابتدا خواستار قانون اساسی جدید و برکناری پرایوث چان-اوچا، نخست‌وزیر تایلند و رهبر نظامی سابق بودند، اما بعدتر خواسته آن‌ها به کاهش قدرت پادشاهی ارتقا پیدا کرد.
مشخص نیست که چه تعداد دانشجو این مراسم را تحریم کرده‌اند.
تصاویری از تالار برگزاری مراسم نشان می‌دهد که صندلی‌ها به خاطر اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس، تنها به صورت یکی در میان اشغال شده است.
پادشاه به دانشجویان گفت از دانش و توانایی خود برای افتخارآفرینی و خدمت به کشور استفاده کنند.
یکی از دانشجویان شرکت‌کننده در مراسم اظهار کرد: برای گرفتن عکس در مراسم شرکت کرده‌ام چون اتفاقی است که یک بار در طول زندگی رخ می‌دهد.
انتهای پیام