خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 13 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیوند خانه و مدرسه در روزگار کرونا

ایسنا | استان‌ها | سه شنبه، 29 مهر 1399 - 12:16
این روزها که کرونا فرآیند آموزش دانش آموزان را مجازی کرده، خانواده‌ها بیش از گذشته درگیر امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان هستند. در این شرایط پیوند بین خانه و مدرسه می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد امور آموزشی دانش‌آموزان داشته باشد.
مربيان،مدرسه،اوليا،پيوند،تربيت،انجمن،اولياء،تعليم،والدين،مدا ...

ایسنا/کرمانشاه این روزها که کرونا فرآیند آموزش دانش آموزان را مجازی کرده، خانواده‌ها بیش از گذشته درگیر امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان هستند.
در این شرایط پیوند بین خانه و مدرسه می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد امور آموزشی دانش‌آموزان داشته باشد.
فرهاد محمدی رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به مناسبت هفته پیوند اولیاء و مربیان (24 تا 30 مهر) در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: هفته پیوند اولیا و مربیان یادآور این واقعیت مهم است که همکاری خانه و مدرسه می‌تواند نقش اثرگذاری در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان داشته باشد.
وی با بیان اینکه تعامل و ارتباط تنگاتنگ خانه و مدرسه به خصوص در این اوضاع کرونایی سبب پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و ارتقای کیفیت آموزشی می شود، گفت: ارتباط مداوم و همکاری سازنده این دو نهاد همچنین باعث کمتر شدن دوگانگی آموزشی، تربیتی و تحقق اهداف و برنامه های آموزش و پرورش خواهد شد.
رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: مربیان و اولیای دانش‌آموزان درتربیت و رشد فکری، اجتماعی و اخلاقی دانش‌آموزان نقش اساسی دارند که انسجام بین آنها نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.
وی افزود: تجربیات درآموزش و پرورش نشان داده درهر مدرسه ای که تعامل بین خانه و مدرسه مطلوب بوده، شاهد بالندگی و موفقیت دانش‌آموزان درآن مدرسه بوده‌ایم وهرجا که این تعامل کمتر شده رشد آسیب‌های اجتماعی و یک تربیت نابسامان را داشته‌ایم.
این مسئول مشارکت اولیا دربرنامه های مدارس و فرایند تعلیم و تربیت دانش آموزان را ضروری دانست و عنوان کرد: والدین باید معلمان و مربیان را درپیشبرد امور آموزشی و پرورشی یاری کنند.
محمدی از توسعه انجمن ‏های اولیا و مربیان به عنوان یکی از موثرترین روش‌ها برای جذب و جلب مشارکت والدین و مربیان مدارس یاد کرد و افزود: هفته پیوند اولیا و مربیان بهترین ظرفیت برای مشارکت‌های همه‌جانبه والدین در نظام تعلیم و تربیت است.
محمدی گفت: در گذشته مفهوم مشارکت‌های مردمی تنها در پرداخت وجه خلاصه می‌شد و والدین معنای مشارکت را پرداخت وجوه نقدی می‌دانستند، ولی امروزه مفهوم مشارکت گسترده‌تر و به معنای دست در دست هم گذاشتن برای انجام دادن کارها است.
بسیاری از پدرها و مادرها نقش‌های اجتماعی و مهارت‌ها و تخصص‌هایی دارند که انجمن اولیاء و مربیان می تواند بخشی از نیازهای مدارس را با این توانایی‌ها پیوند داده و از توان کاری اولیا برای حل مشکلات مدرسه استفاده کنند.
وی تاکید کرد: دولت به تنهایی قادر به تامین نیازهای مدارس نیست و انجمن اولیا و مربیان برای جذب کمک‌های مالی داوطلبانه خانواده‌ها از ظرفیت خوبی به ویژه در این وضعیت کرونایی برخوردار است.
انتهای پیام