خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

برگزیده سیاسی بین‌الملل ورزشی اقتصادی اجتماعی و حوادث فرهنگی و هنری دانش و فناوری سلامت و پزشکی تصویری چند‌رسانه‌ای دین و اندیشه بازار استان‌ها یادداشت
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

آخرین اخبار به صورت آنی در موتور جستجوی خبیر:
جستجو در میان 1853141 خبر

خلاصه‌ساز خبیر‌نیوز ۲۵٪ از مهمترین جملات این متن را به صورت هوشمند برای شما خلاصه نموده است.

غیرحضوری شدن آموزشها، بهترین فرصت تحکیم روابط اولیا و مربیان

ایسنا | اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 27 مهر 1399 - 15:30
وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته پیوند اولیاء و مربیان پیامی صادرکرد.
اوليا،مربيان،تربيت،ارتباط،مدرسه،پيام،مدارس،خانه،آموزش،تعليم، ...

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته پیوند اولیاء و مربیان پیامی صادرکرد.
به گزارش ایسنا، در متن پیام محسن حاجی میرزایی آمده است: ضرورت ارتباط خانه و مدرسه برکسی پوشیده نیست و از دیر باز مورد توجه صاحب نظران تعلیم و تربیت و نظام‌های آموزشی در جهان بوده‌است، اما کیفیت این ارتباط می‌تواند اثربخشی فرایند تربیت را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد.
این پیام می افزاید: وقوع تحولات گسترده در زندگی اجتماعی و رشد آگاهی‌های عمومی ایجاب می‌کند که در این مسیر از روش‌های سنتی عبور کرده و به مدد یافته‌های علمی و فناوری‌های جدید طرحی نو در اندازیم.
ارتباط خانه و مدرسه به شکل سنتی با توجه به تحولات گسترده در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و افزایش آگاهی عمومی، نه‌تنها به جریان تعلیم و تربیت کمکی نمی‌کند بلکه فاصله بین این دو نهاد مهم تربیتی را روز به‌روز بیشتر می‌کند.
این نوع ارتباط غالباً یک‌سویه و تک‌بعدی است.
در ارتباط سنتی، تعامل خانواده با مدارس، کمتر حول محور تعلیم و تربیت شکل می‌گیرد.
حاجی میرزایی در ادامه پیام خود نوشته است: خوشبختانه در سال‌های اخیر تعامل فعال بین اولیا و مربیان در برخی از مدارس شروع شده است و مدیرانی که از مهارت‌های لازم برخوردارند و دارای روحیه مشارکت‌پذیری هستند موفق شده‌اند کیفیت ارتباط بین خانه و مدرسه را ارتقا بخشند و موضوع تربیت کودکان و نوجوانان را به وظیفه مشترک اولیا و مربیان تبدیل نمایند.
این مدیران بستری فراهم آورده‌اند تا معلمان و والدین با همدیگر گفتگو کنند و با همفکری و همراهی برای پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان، راهکارهای اثربخشی بیایند و به کار ببندند.
در این رویکرد والدین اذعان دارند که مهارت تدریس در صلاحیت و تخصص معلمان است و آن‌ها نیاز دارند که با مشورت و راهنمایی معلمان در تربیت رسمی مشارکت کنند و معلمان نیز می‌دانند که اولیا، نقش محوری در تربیت فرزندان دارند، بنابراین سعی می‌کنند از طریق تبادل‌نظر و شناخت بیشتر از دانش‌آموزان بر کیفیت فرایند یاددهی و یادگیری بیفزایند.
حاجی میرزایی تکید کرده است: رویکرد جدید، خانواده برای ایفای نقش تربیتی خود، آموزش می‌بیند و توانمندسازی اولیا در اولویت برنامه‌های مدرسه قرار می‌گیرد، بدین ترتیب با اعتمادی که بین خانه و مدرسه ایجاد می‌شود، پیوند حقیقی بین اولیا و مربیان، معنا و تحکیم می‌یابد.
این پیام همچنین می افزاید: این روزها که با شیوع ویروس کرونا مواجه‌ایم آموزش غیرحضوری سهم قابل توجهی را در فرایند یاددهی – یادگیری به خود اختصاص داده است به همین ترتیب آموزش غیرحضوری فرصتی را فراهم آورده تا اولیای خانه و مدرسه به کمک یکدیگر بشتابند و روند تحصیلی دانش آموزان را بدون تأخیر هدایت کنند.
به‌علاوه در شبکه آموزشی دانش آموز «شاد» امکاناتی پیش‌بینی شده است که موجب تسهیل این ارتباط می‌شود.
بنابراین از مدیران مدارس و اعضای شوراهای انجمن اولیا و مربیان انتظار می‌رود که از این فرصت مغتنم برای تحکیم روابط اولیا و مربیان استفاده کنند.
انتظار می‌رود این رویه با همت مدیران مدارس و انجمن اولیا و مربیان در تمامی مدارس حاکم شود.
وزیر آموزش و پرورش در پایان نیز نوشته است: از درگاه خداوند متعال برای والدین گرامی و مربیان عزیز و سایر دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت کشور توفیق روزافزون مسألت دارم.
انتهای پیام



برچسب‌ها:


سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.
[favicon بیرنیوز] سامانه هوشمند تحلیل خبر نسخه بتا ۰.۳ | 1853141 خبر
برای بهره‌مندی از وب سرویس خلاصه‌ساز متون خبیر‌نیوز، با ما در ارتباط باشید:
انتخاب و چینش خبرها در این سایت به صورت خودکار توسط جستجوگر خبر خبیر‌نیوز صورت می گیرد. خبیر‌نیوز هیچ مسئولیتی در قبال محتویات خبرها ندارد.