خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

جمعه، 02 خرداد 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تحقق توسعه دولت الکترونیک در دستگاه های اجرایی استان سمنان

مهر | استان‌ها | سه شنبه، 22 مهر 1399 - 15:25
سمنان- مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان از تحقق توسعه دولت الکترونیک در دستگاه‌های اجرایی استان با اجرای آئین‌نامه توسعه خدمات الکترونیکی خبر داد.
طرح،اجراي،اداري،مديريت،برخط،سمنان،كپي،استانداري،آئين،اخذ

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم شریفی، ظهر سه شنبه در جلسه نظارت بر اجرای طرح «احراز اصالت هویت برخط» حذف اخذ کپی کارت ملی و شناسنامه در استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه آئین نامه توسعه خدمات الکترونیکی دستگاه‌های اجرایی تدوین شده است، تاکید کرد: این آئین نامه اصلاح نظام اداری تحقق توسعه دولت الکترونیک کمک به مقابله با جعل و فساد اداری افزایش سلامت اداری را دنبال می‌کند.
وی با بیان اینکه رضایتمندی شهروندان طرح احراز اصالت هویت برخط و حذف اخذ کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه از جمله دیگر اهداف این آئین نامه است، افزود: تکریم ارباب رجوع و جلوگیری از ترددهای غیرضروری افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها با استفاده از استعلام برخط از دستاوردهای این طرح به حساب می‌آید.
مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان: در صورت اجرای دقیق و فراگیر آن در دستگاه‌های مشمول ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری، شاهد کاهش چشمگیر استفاده از کاغذ و بایگانی فیزیکی و استناد پذیری الکترونیکی خواهیم بود همچنین شفاف سازی و جلوگیری از فساد اداری و کمک به پیشگیری مقابله با جعل از مهم‌ترین دستاوردهای اجرای این طرح است.
شریفی با بیان اینکه اجرای آزمایشی طرح در استان سمنان از دی ماه ۹۶ آغاز و با ابلاغیه وزیر کشور در آبان ماه سال ۹۸، جدیت در اجرای طرح شدت گرفته است، گفت: اقدامات خوبی از سوی دستگاه‌های متولی و به‌ویژه مدیریت فناوری اطلاعات استانداری صورت گرفته و به همین دلیل، انتظار سهل انگاری در اجرای طرح را، از هیچ دستگاهی نداریم.
وی با بیان اینکه بازدیدهای میدانی برای بررسی عملکرد دستگاه‌ها و بانک‌ها در خصوص اجرای طرح از طریق دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی صورت می‌پذیرد، افزود: با گذشت سه سال از اجرای آزمایشی ِ طرح، اخذ کپی مدارک ذکر شده از ارباب رجوع، از سوی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها، قابل قبول نیست.