خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 29 تیر 1404
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

لزوم ایجاد نگاه تحلیلی و مطالبه‌گر در بین دانش‌آموزان

مهر | استان‌ها | شنبه، 19 مهر 1399 - 13:40
کرج - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: باید دانش‌آموزان را وادار کار کنیم تا خودشان در بسیاری از مسائل دخالت کنند، با حقوق خود آشنا شده و مطالبه‌گری منطقی داشته باشند.
آموزش،پرورش،مسائل،استان،لذت،توجه،عنوان،قاسمي،پژوهشگر،البرز،ش ...

به گزارش خبرنگار مهر، سالار قاسمی ظهر شنبه در دیدار نمایندگان شوراهای دانش‌آموزی نواحی کرج و نمایندگان استان در مجلس دانش‌آموزی، اظهار کرد: نیازمند نشاط و شادابی در دانش‌آموزان هستیم آنها باید از کارهایی که انجام می‌دهند لذت ببرند و تا زمانی که لذت یادگیری، لذت آموزش و لذت معنویت را به آن‌ها نچشانیم هر کاری انجام بدهیم بی‌فایده است.
وی با بیان اینکه وظیفه و رسالت ما در آموزش و پرورش پاسخگویی به سوالات و پرسش‌های دانش‌آموزان است گفت: صحبتی که یکی از دانش‌آموزان در خصوص توجه به فعالیت‌های اوقات فراغت و پرورشی داشتند کاملاً درست بود و با توجه به شرایط کرونایی باید برنامه‌ریزی‌های بهتری برای این فعالیت‌ها در فضای مجازی و مشخصاً شبکه شاد داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به کلیدواژه‌های دانش‌آموز باوری و دانش‌آموز یاوری گفت: زمانی می‌توانیم بگوییم دانش‌آموز را باور داریم که به حرف‌هایی که می‌زنند باور داشته باشیم و مشکلاتشان را برطرف و آن‌ها را یاری کنیم و اگر نتوانیم آن دغدغه آن را مرتفع کنیم دانش‌آموز باوری یک شعار است.
وی خطاب به نمایندگان دانش‌آموزان در شوراهای دانش‌آموزی مدارس و مجلس دانش‌آموزی گفت: وظیفه شما به عنوان منتخبین بچه‌ها بازگویی دغدغه‌های آن‌هاست که امروز به خوبی این مسائل را مطرح کردید.
قاسمی با اشاره به طرح پژوهشی و تحقیقی کمیسیون علمی، آموزشی شورای دانش‌آموزی استان در خصوص مزایا و محدودیت‌های شبکه شاد گفت: توصیه می‌کنم این کارهای علمی پژوهشی را بیشتر انجام دهید که این کارها فوق‌العاده است، اگر می‌خواهید پژوهشگر شوید باید در همین سن و سال آغاز کنید، تصور اینکه باید وارد دانشگاه شوید و بعد تبدیل به یک پژوهشگر شوید تصور درستی نیست، دانش‌آموز پرسشگر و محقق یک دانشجوی پژوهشگر می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به کارکرد شوراهای دانش‌آموزی خاطرنشان ساخت: در شورای دانش‌آموزی یاد می‌دهید و یاد می‌گیرید که چگونه مسائل را حل کنید و اولین راه آن، شناخت مشکلات و مسائل است که با توجه به صحبت‌های امروز شما مشخص شد به مسائل نگاه سطحی ندارید بلکه توانایی تحلیل و تشریح آن‌ها را دارید.
باید بدانیم دغدغه دانش‌آموزان چیست
قاسمی تصریح کرد: ما نیز باید بستر ارتقای نقش‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان را فراهم کنیم و سازمان دانش‌آموزی نیز برای این است که شرایط مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان را در آینده ایجاد کند، آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه بزرگ برای شما تشکیل شده و هدف و مخاطب اصلی آن دانش‌آموز است.
وی ادامه داد: باید بدانیم دغدغه دانش‌آموزان چیست و به آن‌ها توجه کنیم، باید دانش‌آموزان را وارد کار کنیم تا خودشان در بسیاری از مسائل دخالت کنند با حقوق خود آشنا شده و مطالبه‌گری منطقی داشته باشند و برای مشکلات و کاستی‌ها راه‌حل ارائه کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تأکید کرد: هر کدام از شما به عنوان یک فرد می‌توانید سرنوشت ملت و کشور خود را تغییر دهید بنابراین مسیری که در آن به عنوان یک دانش‌آموز نخبه علمی، اجتماعی و فرهنگی قدم گذاشته‌اید از اهمیت بالایی برخوردار است.